Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - lótusz

Oldalak: [1]
1
Meditáció / Bhikkhu Cintita, egy théraváda szerzetes weboldala és könyvei
« Dátum: 2017. Március 31. - 18:06:54 »
Kedves Théraváda tanítások iránt érdeklődők. Bemutatom nektek Tiszteletreméltó Bhikkhu Cintita könyveit és weboldalát. Ő egy théraváda szerzetes. A Tiszteletreméltó Cintita weboldala itt található: https://bhikkhucintita.wordpress.com/

Ez a könyve a szerzetesi életéről szól (Through The Looking Glass) https://bhikkhucintita.files.wordpress.com/2014/04/lookingglasswithcover122114.pdf

Ez a könyve pedig a théraváda buddhizmusról szól (A Culture Of Awakening) https://bhikkhucintita.files.wordpress.com/2014/04/sasana6x9withcover.pdf


2
Hagyományok / Théraváda fórum (angol nyelvű)
« Dátum: 2017. Március 31. - 11:03:40 »
Sziasztok. Én már évek óta ismerem ezt a théraváda fórumot, és nagyon szeretem. :) Nagyon aktív fórum. Szerzetesek is vannak fent a fórumon és hozzászólnak témákhoz. Itt található a fórum: https://dhammawheel.com/

3
Meditáció / Vipasszana módszerrel meg lehet gyógyulni betegségekből
« Dátum: 2017. Március 15. - 10:14:21 »
Mahasi Sayadaw vipasszana gyakorlatával ki lehet gyógyulni betegségekből, ez saját személyes tapasztalat, és olvastam róla az interneten is. Körülbelül 3 éve kezdődött a has felpuffadás. Voltak nagyon jó tünetmentes időszakjaim, hónapokig tartottak a tünetmentes időszakok. De többször volt hogy felpuffadt a hasam, kiderítettem hogy tej allergia alakult ki, ami odáig fajult, hogy ha tejet ittam, vagy akármit, amiben tejpor van, hasmenésem lett. A tejtermékektől pedig felpuffadtam. Egy ideig eltartott, amire ez kiderült. A haspuffadás napokig is eltartott, borzalmas érzéseket okozva a gyomromban, volt, amikor fájt a gyomrom, máskor pedig úgy éreztem mintha hangyák rohangáltak volna benne. Csiklandozta a gyomromat a gáz belülről. Volt hogy majdnem másfél hétig szenvedtem az egésszel, meditálni természetesen nem tudtam, csak sétameditációt tudtam csinálni, azt is csak egy kicsit.
Miután kiderült a tejallergia, elkezdtem enni laktózmentes sajtot, és inni laktózmentes tejet, azoktól semmi bajom nem lett. Körülbelül 2 hónap múlva a tejallergia kiderülése után megint felpuffadtam, mert túl olajosat ettem. Akkor kiderült, hogy már a túl olajos dolgokat sem bírja a gyomrom. Gondoltam: na akkor megint szenvedek napokig, mire lemegy ez a puffadás. Aztán érdekes módon az interneten olvasgatva belefutottam egy olyan cikkbe, ami arról írt, hogy a vipasszanával meg lehet gyógyulni a betegségekből. Milyen érdekes, pont akkor történt, amikor megint gyötört a felpuffadás, meg úgy éreztem, hogy hangyák rohangálnak a gyomromban. Szúrt és csiklandozott a gyomrom megint.
Bővebben utánaolvastam annak, hogy hogyan lehet a vipasszanával kigyógyulni egy betegségből. Annyiról szólt az egész, hogy címkézni kell a fájdalmat, vagy a kellemetlen érzést és figyelni kell. Így a tudat szembesül azzal, hogy a fájdalom, vagy a kellemetlen érzés mulandó, nem én vagyok. A tudat belátja, hogy az érzés egy mulandó folyamat, hol megjelenik, hol elmúlik, és valójában nem én vagyok az érzés, hiszen az érzés mulandó.
Szóval leültem, becsuktam a szemeimet, a kezeimet az ölembe tettem, bal kezet tenyérrel felfelé tettem, és a bal tenyérbe tettem a jobb kezet, a jobb kéz is tenyérrel felfelé volt. És címkézni kezdtem a kellemetlen érzést. Nem fájt, hanem olyan érzés volt, mintha hangyák rohangálnának a gyomromban, csiklandozott, eléggé kellemetlen volt. Címkézni kezdtem: Amikor megjelent az érzés, címkéztem: "érzés, érzés" és figyeltem az érzést. Hol erősebb volt, hol gyengébb, nem egy állandó dolog - már ekkor felfogta a tudatom. Közben megint címkéztem: "érzés, érzés". Aztán amikor elmúlt az érzés, akkor figyelni kezdtem a has emelkedését és süllyedését, így: "emelkedés" ... "süllyedés"
Amikor a kellemetlen érzés megint felbukkant, akkor ismét címkéztem: "érzés, érzés" Aztán figyeltem az érzést, majd ismét címkéztem: "érzés, érzés" És amikor elmúlt, akkor figyeltem a has emelkedését és süllyedését ismét, címkézve a has emelkedését "emelkedés", és címkézve a has süllyedését "süllyedés".
És ezt így folytattam körülbelül 50 percig még. Közben elkezdtek felszabadulni a gyomromból a gázok, elég durván - sokat kellett böfögnöm. A meditáció után még nem múlt el a hülye érzés a gyomromból. Nem sokkal később újra leültem vipasszanázni. Azután pedig újra. Körülbelül a harmadik meditáció után eltűnt a hülye érzés a gyomromból, nem csiklandozott tovább belül a gyomrom és a puffadás is lement. :) Szóval a vipasszaná tényleg csodákra képes. :) És nagyon mély békét, nyugalmat is átéltem ezek alatt a vipasszaná meditációk alatt.
Ha valakinek fájdalma van, akkor azt úgy kell címkézni, hogy "fájdalom, fájdalom", vagy "szúrás, szúrás" attól függ hogy milyen jellege van a fájdalomnak. A kellemetlen érzés, mint amilyen az én esetemben volt, az "érzés, érzés" néven címkézendő.
Hoztam is néhány linket erről, az egyik magyar nyelvű cikk, a második pedig angol nyelvű, az angol nyelvű nagyon jól leírja amit én most leírtam ide nektek:

Itt le lehet tölteni ezt a dokumentumot magyar nyelven: http://www.ujkorklub.hu/load/ezoterikus_konyvek/konyvek/gyogyito_vipassana/1-1-0-11004#.WMkE5oE19dg

Itt van angol nyelven egy jóval terjedelmesebb írás ami bemutatja a vipasszana gyakorlatot is a gyógyuláshoz: http://www.aimwell.org/dhammatherapyrevisited.html

4
Alapok / Meditációkról leírások érdeklődőknek
« Dátum: 2017. Március 12. - 13:45:55 »
Kedves buddhizmus iránt érdeklődők, bemutatom a blogomat amely théraváda (hínajána) meditációkat mutat be, Buddha tanítóbeszédei (szutták) alapján és híres tanítók könyvei alapján. Mindig mutatok weboldal linkeket a szövegekhez, amiket felhasználtam. Azért választottam a théraváda irányzatot, mert a gyakorló pontosan tudja, hogy hol tart a Nirvánához vezető úton, és úgy gondolom, hogy a théraváda teljes mértékben a Buddha eredeti tanításain alapul. 2015 óta meditálok szinte napi rendszerességgel, és olvasom a szuttákat (Buddha tanítóbeszédei) és olvasok könyveket a buddhizmusról.

Először bemutatom a tíz béklyót és a Nirvána előtti szinteket. Ez a szutta (Szutta = Buddha tanítóbeszédei) itt található:
Forrás: http://a-buddha-ujja.hu/Szutta/Anguttara-10-13-fr

AN 10.13 Saṃyojana Sutta
1. A béklyók
Tartalom [elrejtés]

Tíz béklyó1 létezik. Melyik ez a tíz? Az öt alacsonyabb béklyó, és az öt magasabb béklyó. És melyik az öt alacsonyabb béklyó? Az én-képzet, a bizonytalanság, a fogadalmakhoz és gyakorlatokhoz való ragaszkodás, az érzéki vágy és a rosszindulat. Ez az öt alacsonyabb béklyó.

És melyik az öt magasabb béklyó? Vágy a formára, vágy a forma-nélkülire, a gőg, a nyugtalanság és a tudatlanság. Ez az öt magasabb béklyó. És ezek együtt a tíz béklyó.

A 10 béklyó (saṃyojana):
1.én-képzet (sakkāya-diṭṭhi)
2.bizonytalanság (vicikicchā)
3.a fogadalmakhoz és a gyakorlatokhoz ragaszkodás (sīlabbata-parāmāsa)
4.érzéki vágy (kāma-rāga)
5.rosszindulat (byāpāda)
6.vágy a formára (rūpa-rāga)
7.vágy a formanélkülire (arūpa-rāga)
8.gőg (māna)
9.nyugtalanság (udhacca)
10.tudatlanság (avijjā)
A folyamba lépett (sotāpanna) eltépte az első 3 béklyót, az egyszer visszatérő (sakadāgāmi) meggyengítette, meglazította a 4–5. béklyót, a vissza-nem-térő (anāgāmi) megszabadult az első 5 béklyótól, az arahat pedig megszabadult mint a 10-től. ↩
Forrás: http://a-buddha-ujja.hu/Szutta/Anguttara-10-13-fr

(A folyamba lépett 7 újraszületésen belül eléri a Nirvánát, az egyszer visszatérő egyszer születik meg az emberek közé és ott éri el a Nirvánát, a vissza nem térő isteni világban születik újra és ott éri el a Nirvánát, az Arahat elérte a Nirvánát, már nem születik újra semmilyen világba)

A blogomról megtanulhatóak a théraváda meditációk, segítségképpen írom ide le nektek. Kellemes időtöltést a blogon. A blogom itt található: http://theravada.blogger.hu/

Legfőbb meditációk, és legfőbb témák a blogról:

Ánápánaszati meditáció (szamatha) http://theravada.blogger.hu/2014/08/02/szamatha-anapanaszati

Vipasszana (belátás meditáció) http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/vipasszana

Karuna, Metta (a szív fejlesztése) http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/mettakarunaupekkha

Dzshánák (meditációs elmélyedési szintek) http://theravada.blogger.hu/2017/03/11/theravada-dzshanak

Szuttákat magyar nyelvre fordítva (Buddha tanítóbeszédei) itt találtok: http://a-buddha-ujja.hu/Content/Szuttak

A buddhizmus fő témáiról való elmélkedések (mulandóság, éntelenség, és a létforgatag nem kielégítő természete) itt olvashatóak: http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/buddhista-elmelkedesek

Remélem segítettem! Minden törekvőnek sok sikert kívánok az Úthoz. :)

5
Csevegő / Relaxációs zenék buddhista jellegűek
« Dátum: 2017. Március 10. - 21:12:06 »
Sziasztok! Ezek nagyon jó RELAXÁCIÓS zenék, buddhista jellegűek én nagyon szeretem ezeket a zenéket :)

ZEN jellegű relaxációs zene természet hangokkal (madárcsiripelés, vízcsobogás zen jellegű zenével) hossza körülbelül 8 órás. Húúú ez nagyon durván bealtatja az embert, legjobb elalvás előtt hallgatni.

https://www.youtube.com/watch?v=QKSFDPEGUZo

Egy másik ZEN jellegű relaxációs zene természet hangokkal (vizcsobogás zen jellegű zenével) hossza körülbelül 3 órás:

https://www.youtube.com/watch?v=QfJHmDhLVRc

És most jöjjön néhány Oliver Shanti zenéi közül. Ezekben már éneklés is van. Szerintem ezeken is jól lehet relaxálni:

Oliver Shanti - Bodhisattva Child https://www.youtube.com/watch?v=HAtyUUbk-pg

Oliver Shanti - Luohan Amitabha's Hands https://www.youtube.com/watch?v=6H_QUl6EyQY

Oliver Shanti - Water Four circles of Life https://www.youtube.com/watch?v=hk65zzUjI9A

Oliver Shanti - Bodhisattva Land https://www.youtube.com/watch?v=my_KJVEK9cI

Oliver Shanti - Sacral Nirvana https://www.youtube.com/watch?v=KwRSQZ7pn6g

Oliver Shanti - Echoes Of Potala https://www.youtube.com/watch?v=dNw8ZpS9NI4

Oliver Shanti - Donovan My Timeless Cosmic Friend https://www.youtube.com/watch?v=cjunP_f_WMo

Oliver Shanti - Buddha And Bonsai (teljes album - ebben nem énekelnek, zen jellegű zene) https://www.youtube.com/watch?v=63wHPhH-V-c

Oliver Shanti - Spirit Of Budo (teljes album) https://www.youtube.com/watch?v=seq-nbqkhwQ

 Jó zenehallgatást és jó relaxációt :)

6
Amit most leírok nektek, azt segítségképpen írom le. Ösztönözni szeretnélek titeket a meditáció és a Buddha tanításainak gyakorlására. Nagyrészt a théraváda buddhizmussal foglalkozok és azt gyakorlom, de spirituális tanításokra is nyitott vagyok, főként az aurával kapcsolatos dolgokra. Körülbelül 2015-ben kezdtem el komolyan gyakorolni a buddhista meditációt. Théraváda meditációkat. Az ánápánaszati meditációt gyakoroltam és a vipasszanát és a karunát, mettát. Jelenleg is ezeket gyakorlom. Ezekről itt olvashattok:

SZAMATHA (Ánápánaszati) http://theravada.blogger.hu/2014/08/02/szamatha-anapanaszati

VIPASSZANA (belátás meditáció) http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/vipasszana

METTA, KARUNA, UPEKKHA MEDITÁCIÓK - ezek az erős harag, gyűlölet leküzdésére alkalmas meditációk http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/mettakarunaupekkha

2016-ban elértem a folyamba lépést, ami azt jelenti, hogy megszűnt minden kételyem, ami azelőtt volt. Kétely a Buddhában, és a tanításban (a Dhammában) és a Szanghában (gyakorlóközösségben) Ezek a kételyek 2016-ban teljesen megszűntek. Teljesen szilárd a hitem és a bizalmam a Buddhában, a tanításaiban és a gyakorlóközösségben. Emellett a téves énképzet is eltűnt, nem gondolom azt, hogy én vagyok valaki, nem gondolom azt, hogy én vagyok az, akivel a dolgok történnek. Tudatában vagyok annak, hogy minden jelenség, ami megjelenik, az mulandó, és ezért én sincs. Tapasztalom ezt. Nem kötődök már szertartásokhoz sem, például ahhoz, hogy letérdeljek a Buddha szobor elé. Nincs rá szükségem, mert folyamatos bizalom és hit van bennem a Buddhát és a tanításait illetően. És ezt a hitet és bizalmat nem ingathatja meg senki és semmi. Aki eléri a folyamba lépést, az 7 életen belül eléri a Nirvánát. (7 újraszületésen belül eléri a nirvánát)
Próbálták többen is bemagyarázni nekem, hogy isten létezik, és a családomból is valaki emlegeti az istent. De miféle istenről beszélnek? Akárki akármit mond nekem, nem tudják megrendíteni a bizalmamat és a hitemet a Buddhában, a Buddha tanításaiban, és a Nirvánában, és a gyakorlóközösségben. Miféle Istenről beszélnek? Minden ami megjelenik, az mulandó. Nincs én sem. Semmiféle örökkévaló én nem létezik. Ezért semmiféle örökké élő isten nem létezik. Senki nem létezik, aki kételyt tudna ébreszteni bennem a Buddha felől, a tanításai felől. A folyamba lépett három béklyótól szabadul meg: a téves énképzettől, a kételytől (kétely a Buddha felől, a tanításai felől, a gyakorlóközösség felől), és a folyamba lépett megszabadul a fogadalmakhoz és a szertartásokhoz való ragaszkodástól is.
A folyamba lépett erőfeszítés nélkül képes betartani az 5 fogadalmat, amelyeket Buddha a világi gyakorlóknak ajánlott. (ne ölj, ne lopj, ne hazudj szándékosan, ne fogyassz bódítószert, ne kövess el szexuálisan helytelen cselekedetet - például megcsalás, viszony egy olyan emberrel akinek párja van, pedofilia, szadizmus - mazoizmus... a homoszexualitás nem számít szexuálisan helytelen cselekedetnek)

Tehát a folyamba lépésben teljesen biztos vagyok, teljesen szilárdan elértem 2016-ban. 2017-ben azt hittem hogy elértem az egyszer visszatérő szintet, mert nagyon meggyengültek bennem az érzéki vágyak, és haragot is csak ritkán tapasztalok. Viszont be kellett látnom, hogy nem értem el az egyszer visszatérő szintet. Az első néhány napban a tudatom elhitette velem, hogy igen, elértem az egyszer visszatérő szintet. Utána viszont bizonytalanság kerített hatalmába arról, hogy elértem az egyszer visszatérő szintet. Bizonytalan lettem. És ez mind az elme játéka, a tudat játéka. Aki bizonytalan valamelyik szint elérésében, nem tudja, hogy tényleg elérte-e vagy nem, az nem érte el azt a szintet. Kevés érzéki vágyam maradt, van hogy hetekig ritkán tapasztalom ezeket a megmaradt érzéki vágyakat. Azután jön egy olyan nap, amikor egy nap alatt gyakrabban tapasztalok érzéki vágyat, majd megint nagyon eltűnnek az érzéki vágyak, és csak ritkán tapasztalom őket. A harag csak ritkán jelenik meg bennem. A folyamba lépés elérésben teljesen biztos voltam mindig, amióta tapasztalom a folyamba lépést. De az egyszer visszatérőről azt súgja a tudatom, hogy nem biztos benne. Amíg nem vagyunk biztosak valamelyik szint elérésében, addig nem értük el azt a szintet.

Úgy tűnik jó úton vagyok az egyszer visszatérő felé. Aki eléri az egyszer visszatérő szintet, az már csak egyszer születik meg az emberek világába, és akkor eléri a Nirvánát.

A vissza nem térő már nem születik meg többé az emberek világában, hanem istenségek között születik újra, az isteni világokban, és ott éri el a Nirvánát.

A folyamba lépést úgy értem el, hogy nem hajszoltam az érzéki élvezeteket, hanem ügyeltem arra, hogy a középúton maradjak. Mivel a Buddha azt tanította, hogy a középúton járjunk az érzéki élvezeteket illetően. A folyamba lépés és az egyszer visszatérő szint elérhető akkor is, ha szexelünk, akkor is, ha örömünket leljük bizonyos ételekben, italokban, vagy akármilyen hobbiban (amivel nyilván nem ártunk más érző lényeknek). De arra ügyelni kell, hogy a középutat tartsuk. Nem szabad túlságosan hajszolni az érzéki élvezeteket. KÖZÉPÚT. Személyes tapasztalatok: Szexuális életet lehet élni, hobbit lehet űzni, örömünket lelni szabad ételekben, italokban, elmehetünk kirándulni, bálokra, fesztiválokra. A lényeg a KÖZÉPÚT. Nem szabad hajszolni az érzéki élvezeteket. Csak mértékkel. Így elérhető a folyamba lépés, és a szutták (Buddha tanítóbeszédei) szerint elérhető ilyen életstílussal az Egyszer Visszatérő szint is. Betartani igyekeztem az öt fogadalmat, amit a Buddha a világi tanítványoknak tanított (akik nem voltak szerzetesek). Az öt fogadalom: Ne ölj, ne lopj, ne kövess el szexuálisan helytelen cselekedetet (például házasságtörés, megcsalás, viszony egy olyan emberrel, aki párkapcsolatban van), ne hazudj, ne fogyassz bódítószert. Rendszeresen meditáltam - szinte mindennap, több mint egy órát. Volt, amikor vipasszanát végeztem, máskor ánápánaszatit, és karunát és mettát gyakoroltam, amikor haragot éreztem valaki irányába. De legtöbbet az ánápánaszati meditációt gyakoroltam. Vipasszanát ritkábban gyakoroltam. Jelenleg is ezeket a meditációkat végzem (metta, karuna, vipasszana, ánápánaszati) Ezekhez a meditációkhoz itt vannak a linkek:

SZAMATHA (Ánápánaszati) http://theravada.blogger.hu/2014/08/02/szamatha-anapanaszati

VIPASSZANA (belátás meditáció) http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/vipasszana

METTA, KARUNA, UPEKKHA MEDITÁCIÓK - ezek az erős harag, gyűlölet leküzdésére alkalmas meditációk http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/mettakarunaupekkha

Az első és a második dzshánában (dzshána = elmélyedés) el tudok időzni, azokat már elértem. Nem kellett hozzá több éves meditációs gyakorlás. 2015 előtt rendszertelenül meditáltam. 2015-ben kezdtem el rendszeresebben meditálni, szinte mindennap. Több mint egy órát meditáltam szinte mindennap. 2016-ban pedig elértem az első dzshánát, utána a folyamba lépést, utána pedig elértem a második dzshánát, és be tudok lépni a harmadik, negyedik, ötödik dzshánába is, bár az jóval ritkábban sikerül, mint belépni az első és a második dzshánába. Szóval ha megnézed, nem telt évekbe sem a dzshánák elérése, sem a folyamba lépés elérése. Az első dzshána kellett csupán a folyamba lépés eléréséhez. Személyes tapasztalatként azt mondom hogy amikor elértem a folyamba lépést, addigra már elértem az első dzshánát és el tudtam benne időzni. A dzshánákról itt írtam részletesen: http://theravada.blogger.hu/2017/03/11/theravada-dzshanak

A folyamba lépés után a második dzshánába is be tudtam már lépni és most már könnyedén el is tudok benne időzni. A folyamba lépéshez és az egyszer visszatérő szint eléréséhez elég az első dzshána, sőt a vissza nem térő szint eléréséhez is elég az első dzshána. Mivel Buddha egyik tanítóbeszédben ezt olvastam. Csak angolul található meg: MN 64 (Majjhima Nikaya 64 The Greater Discourse to Mālunkyāputta) itt található meg: https://suttacentral.net/en/mn64 Ja és szuttákat is kell olvasni időnként. Vannak angolul szutták (Buddha tanítóbeszédei) arról, hogy a folyamba lépett 7 újraszületésen belül eléri a Nirvánát. Itt vannak ezek a tanítóbeszédek:

SN 13.1 Nakhasikha Sutta: The Tip of the Fingernail
http://www.accesstoinsight.org/tipitaka/sn/sn13/sn13.001.than.html

"In the same way, monks, for a disciple of the noble ones who is consummate in view, an individual who has broken through [to stream-entry], the suffering & stress that is totally ended & extinguished is far greater. That which remains in the state of having at most seven remaining lifetimes is next to nothing: it's not a hundredth, a thousandth, a one hundred-thousandth, when compared with the previous mass of suffering. That's how great the benefit is of breaking through to the Dhamma, monks. That's how great the benefit is of obtaining the Dhamma eye."

Itt a másik angol nyelvű szutta is (tanítóbeszéd Buddhától):

http://buddhist-spirituality.org/vital-dhamma-topics-2/first-stage-awakening

“[Some,] with the wasting away of the three fetters, are ‘one-seed-ers’ (ekabijin): After taking rebirth only one more time on the human plane, they will put an end to stress.

“Or, not breaking through to that, not penetrating that, with the wasting away of the three fetters they are ‘family-to-family-ers’ (kolankola): After transmigrating and wandering on through two or three more families [according to the Commentary, this phrase should be interpreted as ‘through two to six more states of becoming’], they will put an end to stress.

“Or, not breaking through to that, not penetrating that, with the wasting away of the three fetters they are ‘seven-times-at-most-ers’ (sattakkhattuparama): After transmigrating and wandering on among devas and human beings, they will put an end to stress.”

(Anguttara Nikaya, 3.89)

A szutták Buddha tanítóbeszédei, itt találhatóak meg magyarul: http://a-buddha-ujja.hu/Content/Szuttak Ezeket a szuttákat (tanítóbeszédeket) olvasgatni kell. Én sok szuttát olvastam mielőtt elértem a folyamba lépést. Körülbelül harmincat. Az nagyon fontos, hogy nem szabad vágyni a dzshánákra (a dzshána minden érzéki örömöt felülmúló öröm) még akkor sem, ha már elértük az első dzshánát, vagy a másodikat. Nem vágyhatunk rá, és nem akarhatunk tovább jutni a dzshánákban. Úgy kell szemlélni a dzshánákat hogy: mulandó, tovatűnő, és nem a dzshánák a cél, hanem a Nirvána. A dzshána mérhetetlen öröme, ami még a szexnél és az evésnél is jobb, könnyen magával tud ragadni minket. Észben kell tartani, elmélkedni kell róla, hogy minden dzshána mulandó, és nem a dzshána a cél, hanem a Nirvána. Ugyanezt a gondolatot kell alkalmazni akkor is, ha a folyamba lépésre, vagy az egyszer visszatérő szint elérésére vágyunk. Gondoljuk át, hogy a Nirvána a cél, nem a folyamba lépés, és nem az egyszer visszatérő. Az út célja a Nirvána. Egyébként a dzshánákról itt írtam részletesebben: http://theravada.blogger.hu/2017/03/11/theravada-dzshanak

Ha elfáradunk a munkában, és hazaérve fáradtnak érezzük magunkat szellemileg, akkor igyunk kávét meditáció előtt. Ha reggel meditálunk akkor igyunk kávét reggeli meditáció előtt ha álmosnak érezzük magunkat reggelente. Ha a kávét munkából hazaérve kipróbáljuk de nem segít akkor aludjunk 1 órát vagy másfél órát meditáció előtt. Én nem is tudok kávét inni, mert nekem hasmenést okoz. Ha fáradtnak érzem magam akkor lefekszek aludni 1 órát, utána felkelek és meditálok.

Ahogy haladtam az úton, tapasztaltam sokféle misztikusnak mondható élményt... Jelenleg is tapasztalok ilyen élményeket. Harmadik szem kinyílása, álom fénylényekről, és testenkívüli élmény. A harmadik szem sok meditációs gyakorlás után nyílik ki, a harmadik szemmel lehet látni az emberek auráját, az állatok auráját és különféle lényeket, amik az asztrális síkokon mozognak, és más dimenziókban. De lehet látni energia gömböket is, ezek ilyen ragyogó gömbök, amikről lehet érezni, hogy energiát árasztanak. Ezeket a nem Földi lényeket, és ezeket az energia gömböket akárhol lehet látni (a szobádban is, az utcán is, akárhol vagy, látni fogsz ilyen dolgokat, lényeket) És látni fogod az emeberek, állatok auráját is, akárhol leszel. A harmadik szem egyre jobban kinyílik, ahogy egyre fejlettebbek leszünk. És ahogy a harmadik szem egyre jobban kinyílik, úgy egyre több lényt fogunk látni, amik az asztrális síkokon és más dimenziókban mozognak. Testenkívüli élményem is volt, este lefeküdtem aludni, már be volt csukva a szemem, eltelt már néhány perc, mióta csukott szemmel feküdtem, azután hirtelen azt láttam, hogy a fizikai test mellett lebegek. Láttam a fizikai testem körül az aurát is. Csak egyszerűen fogtam, és visszaszálltam a fizikai testbe. Ezek nem félelmetes dolgok, csak első tapasztalásra furcsa a tudatnak. Egy idő után én teljesen megszoktam a testen kívüli élményeket és a harmadik szem kinyílását is. Az a lényeg, hogy ezekbe a dolgokba nem szabad belemerülni. El kell engedni őket, miután megtapasztaltuk őket, nem szabad ezekhez ragaszkodni. A cél ugyanis a Nirvána, nem a különféle spirituális élmények. Testen kívüli élmény néha előfordul velem elalvás előtt, amikor már az ágyban fekszek csukott szemmel. Ez teljesen természetes, mint ahogy a harmadik szem kinyílása is teljesen természetes a spirituális úton. De ezek szerintem nem olyan fontos dolgok, nem ez az, ami igazán számít, hanem az, hogy haladjunk a Nirvána felé. Álmodtam fénylényekről is, egy fehéren ragyogó világban voltam álmomban, és fehéren fénylő lények voltak ott. Valószínűleg telepatikusan kaptam tőlük valamilyen üzenetet, de nem tudom mit. Nem emlékszek az üzenetre. Ők nem emberi kommunikációval kommunikálnak, mint ahogy mi, emberek, hanem gondolatokkal, telepatikusan beszélnek. Emlékszem az előző életemre is, az emlékek hirtelen jöttek, egyik pillanatról a másikra, és nem szándékosan emlékeztem vissza az előző életemre, hanem önmaguktól jelentek meg az emlékek. A részletekbe nem megyek bele, de egyébként több mindenre emlékszek. Ami fontos emlék: Előző életemben is gyakoroltam már a meditációt, erre is tisztán emlékszek. Nem annyira komolyan gyakoroltam, mint ebben az életemben, de már előző életemben is gyakoroltam, és elmélkedtem sokat. Előző életemben nem sikerült elérnem a folyamba lépést, de sokat tettem azért, hogy ebben az életemben már mondhatni hamar elértem a folyamba lépést.

Végezetül a tíz béklyóról bemásolok egy tanítóbeszédet Buddhától:

Forrás: http://a-buddha-ujja.hu/Szutta/Anguttara-10-13-fr

AN 10.13 Saṃyojana Sutta
1. A béklyók
Tartalom [elrejtés]
1. A béklyók
Tíz béklyó1 létezik. Melyik ez a tíz? Az öt alacsonyabb béklyó, és az öt magasabb béklyó. És melyik az öt alacsonyabb béklyó? Az én-képzet, a bizonytalanság, a fogadalmakhoz és gyakorlatokhoz való ragaszkodás, az érzéki vágy és a rosszindulat. Ez az öt alacsonyabb béklyó.

És melyik az öt magasabb béklyó? Vágy a formára, vágy a forma-nélkülire, a gőg, a nyugtalanság és a tudatlanság. Ez az öt magasabb béklyó. És ezek együtt a tíz béklyó.

A 10 béklyó (saṃyojana):
1. én-képzet (sakkāya-diṭṭhi)
2. bizonytalanság (vicikicchā)
3. a fogadalmakhoz és a gyakorlatokhoz ragaszkodás (sīlabbata-parāmāsa)
4. érzéki vágy (kāma-rāga)
5. rosszindulat (byāpāda)
6. vágy a formára (rūpa-rāga)
7. vágy a formanélkülire (arūpa-rāga)
8. gőg (māna)
9. nyugtalanság (udhacca)
10. tudatlanság (avijjā)
A folyamba lépett (sotāpanna) eltépte az első 3 béklyót, az egyszer visszatérő (sakadāgāmi) meggyengítette, meglazította a 4–5. béklyót, a vissza-nem-térő (anāgāmi) megszabadult az első 5 béklyótól, az arahat pedig megszabadult mint a 10-től. ↩
Forrás: http://a-buddha-ujja.hu/Szutta/Anguttara-10-13-fr

(A folyamba lépett 7 újraszületésen belül eléri a Nirvánát, az egyszer visszatérő egyszer születik meg az emberek közé és ott éri el a Nirvánát, a vissza nem térő isteni világban születik újra és ott éri el a Nirvánát, az Arahat elérte a Nirvánát, már nem születik újra semmilyen világba)

Ezt a bejegyzést feltettem a blogomra is: http://theravada.blogger.hu/2017/03/06/folyamba-lepes-szintet-elertem-es-az-ut-ami-elvezet-titeket-odaig

Oldalak: [1]