Szerző Téma: Lámás deszkát visel a babám....  (Megtekintve 14518 alkalommal)

tragacs

  • Srótápanna
  • **
  • Hozzászólások: 118
    • Profil megtekintése
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #15 Dátum: 2011. Március 23. - 21:38:01 »
"igen, éppen ezért a te egyéni ízlésed nem általános érvényű bármiben. Hiába próbálod azt suggallni, hogy amit állítasz, az mindenhol érvényes. Éppen ellnkezőleg: kizárólag a te fejedben érvényes." (A Nikk)

Ez alap buddhista tanítás és nem az én egyéni ízlésem mint véled. Sugallni se próbálok valami egyéni ízlést mert ez buddhista tanítás ami alap tanítás. Így nem az én fejemben érvényes hanem alap tanítás így alapvetően érvényes a buddhizmusban.



"Hogy mi a megbecsült és nem becsült hely, arról való személyes véleményed nem általános érvényű, még akkor sem, ha annak próbálod beállítani." (A Nikk)

Ez szintén ugyanaz. A buddhista tanítások szerint az ahol rálépnek nem megbecsült hely. S ez nem személyes véleményem hanem buddhista tanítás. S nem is én próbálom általános érvényűnek beállítani hanem ez alap buddhista tanítás. A buddhista tanítások szerint általános érvényű és alap. Nincs ebben részemről semmi személyes ezt nem is magam találtam ki.



"Nem egyszerűen egy elnevezésről van szó, hanem egy a buddhizmustól merőben eltérő felfogásról." (A Nikk)

A buddhista kozmológis része amiről itt tudsz olvasni:
http://buddhista-szakkor.wikidot.com/kozmologia
Ez is ott van nagyon jól közli:
Buddhista kozmológia a 4.sz. Alexander-könyvből



"akkor vajon jó helyen van-e a megtapostatás képzeteivel teli elmédben?" (A Nikk)

A koncepciók és képzetek azok másra vonatkoznak. Az etikus viselkedés és a karma működése sem csupán valami képzet. Az öléssel súlyos karma jön létre, akár koncepciónak tatjuk akár tényleges működésnek. Megértésünktől és ismereteinktől függetlenül létrejön a karma. A helyes viselkedés sem csupán valamiféle képzet az elmében. Ha a helyes vislekedés is csak egy képzet volna az elmében akkor a karma és ok okozat tanítási is tévesek volnának. Akkor nem lenne oka semminek és semmi sem okozna semmit se. De ez nincs így. A dharma tanításokkal való bánásmód sem csak az elmében lévő képzet.

Amúgy az elmében lévő képzetek is okoznak karmát mert minden tudati aktivitás okoz karmát. Így még ha csak elme beli képzetnek is vesszük az etikátlan vagy etikus viselkedést, akkor is okoz rossz vagy jó karmát az etikátlan vagy etikus viselkedés.

A képzetek az elmében megfelelnek a helytelen vagy helyes nézeteknek. Amik buddhista tanításokban benne vannak. Így vannak helyes nézetek és képzetek. Amik előre visznek az úton. S vannak amelyek tévesek és hátráltatnak az úton. Az elme tudati cselekvések is okoznak karmát, hiába képzetek. Ezért is fontos a helyes nézet. Az tovább segít az úton.



"személyes véleményed nem általános érvényű, még akkor sem, ha megpróbálod annak beállítani " (A Nikk)

Itt újra hozzá lehet tenni hogy, ezek nem személyes vélemények hanem buddhista tanítások. S nem is én próbálom általános érvényűnek beállítani hanem a tanításokban van. Mint alap tanítás.
Fölösleges ezután is azt mondani rá hogy, saját véleményem. Mert nem az. Buddhista tanítás. Így hiába bármennyiszer is azt mondani hogy saját koncepcióm, saját képzetem, saját véleményem, stb. Mert egyszerűen tényleg nem az. Buddhista tanítás.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 23. - 21:45:26 írta tragacs »

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #16 Dátum: 2011. Március 23. - 22:00:43 »
Nem értem a problémát, a kép nem ott van a deszkán, ahova lépnek, hanem a másik oldalán. Tehát nem lépnek rá.

A kalijuga (ami nem tudom, hogy lett pontosan "vaskor", hacsak nem valami hasonlat kapcsán, minthogy a kifejezés nem ezt jelenti szó szerint) létezik a buddhizmusban, legalábbis a tibetiben, ami természetesen az indiai buddhizmusból vette át. A théraváda buddhizmusban nem létezik ilyen korszakolás, míg a távol-keleti buddhizmusban egy másfajta korszakolás létezik.

tragacs

  • Srótápanna
  • **
  • Hozzászólások: 118
    • Profil megtekintése
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #17 Dátum: 2011. Március 23. - 22:07:09 »
"Nem értem a problémát, a kép nem ott van a deszkán, ahova lépnek, hanem a másik oldalán. Tehát nem lépnek rá."

Attól még rálépnek arra amin rajta van. Így pl az is helytelen viselkedés ha egy papírba tekerünk egy dharma könyvet és úgy lépne rá valaki.Akkor is rálép. S ez nem filózás kérdése. S nem csűrés csavarás kérdése. Csomagolt állapotban is rálépésnek számít. Ha a másik oldalán van az is.

Nézz utána akár a théraváda tanításokban is.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 23. - 22:09:59 írta tragacs »

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #18 Dátum: 2011. Március 23. - 23:20:37 »
Tragacs!

Az rendben van, hogy a különböző vallási szimbólumok megfelelő tiszteletet követelnek a vallás szempontjából. A kérdés itt az, hogy vajon minek minősül, ha egy gördeszkára ráhelyeznek egy ilyen jelképet. A karma buddhista értelmezésében a meghatározó tényező a szándék, vagyis hogy milyen indíttatással tesz valaki valamit. Tehát nem csak azt fontos nézni, hogy mi történik, hanem hogy miért történik, továbbá egyéb tényezőket sem haszontalan figyelmen kívül hagyni. Azzal, hogy a jelenlegi dalai lámát képregényes stílusban felfestették egy gördeszka aljára motívumként, ezzel a gyártók, amennyire meg tudom ítélni, a tiszteletüket kívánták kifejezni iránta, amivel aztán ugyanezt az elismerést adják tovább a vásárlóiknak is. Például ott van az, ha valaki gördeszkázik és buddhista, akkor biztos tetszene neki egy dalai lámás gördeszka. Ezzel ő rosszat akar, vagy tiszteletlen? Nem.

Az, hogy a buddhista jelképekkel hogyan bánnak, ez szokás kérdése. Tehát például egy kínai, vagy japán templomban orrot fújni tiszteletlenség, ahogy nem illő a talpunkat az oltár irányába nyújtani. Ezek Európában nem jelentenek semmilyen tiszteletlenséget. Szent iratot a földre tenni, vagy arra más könyvet helyezni, illetve egyéb tisztátalan és tisztességtelen helyen tartani illetlenség, mert azt mutatja, hogy az ember nem törődik vele, nem értékeli. Ez legalábbis a hagyományos megközelítés. De ez megint csak nem mindig állja meg a helyét akkor, amikor a könyveket tömeges mennyiségben nyomtatják, raktárakban tárolják, könyvtárakban helyezik el, stb. Én ha valamire, akkor a könyveimre vigyázok. Ettől még nincs abban semmi tiszteletlenség a részemről, ha mondjuk az Avatamszaka szútrára rárakom a Koránt, vagy épp fordítva. A könyvek nem sértődnek meg ezen, s ettől még ugyanúgy becsben tartom a Buddha tanításait, sőt, még a Koránt sem fogom meggyalázni, még ha számomra az nem is egy isteni kinyilatkoztatás. Az egy még nehezebb kérdés, hogy mi van a digitális képekkel és könyvekkel, amik föld alatt kábeleken keresztül közlekednek, s rengeteg ember sétál rajtuk.

A Nikk

  • Vendég
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #19 Dátum: 2011. Március 24. - 08:57:33 »
....vajon valóban a végső idők jele a lámás deszka?



update: kivettem a másik topikba való részt
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 24. - 09:02:19 írta A Nikk »

roni

  • Adminisztrátor
  • Bódhiszattva
  • *****
  • Hozzászólások: 917
    • Profil megtekintése
    • BuddhaPest
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #20 Dátum: 2011. Március 24. - 09:00:11 »
Közben a kozmológiai kérdéseknek csináltam egy új topikot, a kali-jugás hozzászólásokat áttettem oda: Világkorszakok
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 24. - 09:02:29 írta roni »

hajovonta

  • Szakridágámi
  • **
  • Hozzászólások: 285
    • Profil megtekintése
    • hajovonta weboldal
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #21 Dátum: 2011. Április 23. - 20:06:40 »
nem gyenge ez a vita... bocs, nem lenézni akarok senkit aki részt vett benne, de a "hamut a Buddhára" jut az eszembe.

ha már "alap buddhista tanításokat" emlegetünk: mondta Buddha valamikor valamiről is, hogy nem szabad rálépni?
"Hogyan tanítanak meg valakit arra, hogy halkan olvasson magában? Honnan tudjuk, hogy képes rá? Honnan tudja ő maga, hogy azt teszi, amit követelnek tőle?"
(Ludwig Wittgenstein)

A veszekedés nem vita.

ghanta

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 24
    • Profil megtekintése
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #22 Dátum: 2011. Április 26. - 14:10:14 »
Szerintem ez szimpla profanizálás, és nem igazán ízléses. Emberi szempontból megfontolandó, hogy anyukád pofiján se taposnál, gondolom én; ahogy a gyereked profilját se vasaltatnád az alsógatyádra. Bizonyos tárgyak szakrális funkcióval rendelkeznek emberemlékezet óta, az ékszerek pl. kiemelten ilyenek. Jórészt azért, mert profán tevékenységre alkalmatlanok. Szimbólumok, ahogy a bodhiszattvák ékszerei is a Tökéletességeket jelenítik meg. Az erre a célra konkrétan kölcsönvett ékszerek; egy hindu herceg kollekciójára utalnak. A bodhiszattva ezáltal világ-feletti királyfivá válik.  Néhány tárgy profán bár, tehát használati tárgy, ám nem érintkezik testünk legtisztátalanabb területeivel. Ezeken, úgy vélem elviselhető az ilyesmi, de nekem már ez is idétlenségnek hat. Bögre, póló. Aztán vannak olyan tárgyak amelyek profán használati cuccok és ráadásul testünk alsóbb szintjeivel érintkeznek. Ezeken nem ildomos szakrális szimbólumok, figurák, vallási alakok ábrázolása. Toalettpapír, fültisztítópálca, alsónemű, nadrág, zokni, cipő, gördeszka, lábtörlő. Szerintem nem a buddhákat, bodhiszattvákat kell lerángatni a profán szintre, hanem magunkat szükséges felemelni az általuk valóságosnak felismert szakrális szintre. Transzformálni látásmódunkat, és cselekedeteinket. Továbbá ebből valami nagyon lapos szellemiség származik, amely a buddhizmus kultúrájának elemeit dekorációvá silányítja; azaz ellopja jelentésüket és jelentőségüket. Ízléstelen, profanizáló ez a kettő együtt pedig sértő. Továbbá nagyon nem "karma mentes" cselekedet, melyre pedig törekednünk ildomos! A tibeti hagyományban pl. nem tesszük le a földre a tiszteletben tartott szövegeket. A tisztító meditációban, mint közismert az alsó testnyílásokon távoznak ürülék és vizelet formájában a karmikus-tisztátalanságok, továbbá a a talpunkon keresztül. (Serab Gyalcen Amipa Láma: A lótusz megnyitása) Mivel Őszentsége a tibeti hagyomány központi figurája, felteszem ennek a hagyománynak a szokásait kell egy ilyen esetben figyelembe vennünk. Hagyományosan őszentségét önmagunk felé és nem a talpunk alá rendeljük. Ez a gördeszkás hozzáállás, ahogy magam látom; emberileg, és egy adott hagyománnyal szembeni figyelmesség követelményeinek értelmében is tiszteletlen. Igen rossz karma. Érdekes, nekem a "fumie", azaz a japánban szokásban állott, keresztény szentképek nyilvános mentataposása ugrott be, persze annak tudatos - politikai felhangjai nélkül. Ott a harag, itt a szellemi tompaság esetével állunk szemben. A világ minden kultúrájában egy embert (esetleg szakrális lényt) vagy annak figuráját a talpunk alá helyezni, rendkívüli sértés. Még a harcművészetekben is az etikett súlyos megszegése (kendó, aikidó) például más fegyvereinek, vagy saját fegyvereinknek az átlépése. Gondolom ez világos. Ezekben az esetekben nem valamely nyakatekert magyarázatot kell találni a tiszteletlenség és a profanizáció magyarázatára, hanem a hagyományok és a józan belátás figyelembevételével, tiszteletteljes magaviseletet nyilvánítani.

hajovonta

  • Szakridágámi
  • **
  • Hozzászólások: 285
    • Profil megtekintése
    • hajovonta weboldal
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #23 Dátum: 2011. Április 27. - 08:24:10 »
Valami nem eredendően, természeténél fogva szent, hanem mert felruházzuk a szentséggel, vagyis belelátjuk a szentséget, magasztosnak gondolva egy amúgy élettelen tárgyat. Mert mi történik, ha feldarabolok egy szentképet? Fáj neki? Szomorú lesz? Nevetséges feltevés. Ez inkább csak akkor jelent rossz karmát, ha szentnek gondolom a képet, úgy darabolom fel. akkor bűntudatot, lelkiismeret-furdalást fogok érezni.

A Dalai lámás gördeszka is csak a szentfazekakat sérti, nem a lámát. Valószínűleg még mosolyogna is rajta.
A kendónak és az aikidónak amúgy mi köze a buddhizmushoz?

Hozzászólásom végén álljon itt a Sójórokuból egy idézet Astus fordításában:

"2. eset: Bódhidharma, „tágas és üres”–   Lásd: Hekiganroku 1.  A Rjóbeli Bu császár megkérdezte Bódhidharma   nagymestert:
- Mi a legfőbb értelme a szent valóságnak?
- Tágas és üres, nincs szentség. – válaszolta   Bódhidharma.
- Ki vagy te, aki itt van előttem? – mondta a császár.
- Nem tudom. – mondta Bódhidharma.
A császár nem volt hozzávaló. Végül Bódhidharma átkelt a   Jangce-folyón és elment a Sórin templomba. Ott kilenc évig ült a fallal   szemben."
http://zen.gportal.hu/gindex.php?pg=4792614&nid=1483453


anekdota változatban:


"Vu-ti császár kihallgatásra rendelte Bódhidharmát:
  - Lám, építtettem számtalan templomot, másoltattam számtalan szútrát,   gondoskodtam számtalan szerzetesről - hivalkodott a császár. - Milyen   érdemeket szereztem?
  - Semmilyet - mondta Bódhidharma.
  - Mi szent hát?
  - Minden üres, nem szent.
  - Akkor ki áll itt előttem?
  - Nem ismerem."
« Utoljára szerkesztve: 2011. Április 27. - 08:26:21 írta hajovonta »
"Hogyan tanítanak meg valakit arra, hogy halkan olvasson magában? Honnan tudjuk, hogy képes rá? Honnan tudja ő maga, hogy azt teszi, amit követelnek tőle?"
(Ludwig Wittgenstein)

A veszekedés nem vita.

ghanta

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 24
    • Profil megtekintése
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #24 Dátum: 2011. Április 27. - 09:53:05 »
Tiszteletreméltó hajovonta,  békesség adassék néked!

Ha te egyértelműen zen gyakorló vagy, akkor persze megközelítheted így is. Ha valamelyik tibeti vonal gyakorlója, akkor ez nem igazán lehetséges. Emberileg persze sehogyan sem helyes, legyek bár szentfazék. Egy sztúpa lerombolása, a tibeti hagyományban bizony elég súlyos karma.
Ha már zen, akkor nyilván ismered Deshimaru: A zen és a harcművészetek című könyvét, amely szól a kendóról és egyéb klasszikus budóról, illetve azok mély testvériségéről a zen szellemmel (a mester ezt a kendónál érzi a legerősebbnek).

Persze nem eredendően szent semmi, ahogyan valószínűleg semmi sem profán eredendően. A kultúra hatására mégis, van amihez rendelünk ilyen funkciót, van amihez nem. Szerintem egyszerűbb az ilyesmire figyelni még akkor is, ha csupán konvencionális értelemben vett figyelemről és nem a tökéletes éberségről van szó. "Elég csupán ébernek lenni!" /lényegében mindegy mit teszünk/ mondták Ácsán Szumédhónak aztán Ácsán Csá kijózanította: "Ez igaz, de nem helyes!" Pl. nem vagdalunk ketté macskákat, még egy zen kolostorban sem! Mert lehet, hogy nem helyes, sőt! Biztos, hogy nem az, legyünk bár atom éberek! És semmilyen okoskodás, avagy okoskodások feladása nem teszi helyessé az ilyesmit! Könnyen belátható, ha az ilyen álláspontnak szabadságot adnánk, akkor ,amennyiben "éber"  egy illető: bárhol, bármikor, bármit megtehetne! Valószínűleg a szakrális tárgyaknak, a kulturális szokásoknak, a szervezeteknek ilyen civilizáló funkciói is vannak!

Üdv

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #25 Dátum: 2011. Április 27. - 10:17:06 »
Ghanta,

Ahogy mondod, kulturális dologról van szó. A dalai láma nem minősül szentnek a nyugati kultúrában, tehát nehezen beszélhetünk szentségtörésről. De ha azt nézet, hogy a kereszt és a feszület szentnek számít, azt mégis zenészek és egyéb szubkultúrákba tartozó személyek miket csinálnak vele, akkor egy gördeszkás képen felháborodni túl megy azon, amit a konzervatív keresztény egyházi személyek rossz néven vesznek.

hajovonta

  • Szakridágámi
  • **
  • Hozzászólások: 285
    • Profil megtekintése
    • hajovonta weboldal
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #26 Dátum: 2011. Április 27. - 10:29:23 »
szia Ghanta!

a helyesről és a helytelenről is beszélgethetünk, bár az kicsit messzire visz és akadnak erre jobb topikok is. Például helyes az, ami közelebb visz a megvilágosodáshoz, helytelen az, ami akadályoz. Akkor ha én mondjuk az autóm motorháztetejére felfestem a Dalai lámát, vagy a biciklim kormányára, vagy a cipőm orrára, akkor az helyes, mert naponta többször is ránézek, és eszembe juttatja a láma hatalmas bölcsességét és együttérzését.

A kultúrára persze hogy hat az, hogy mit tekintünk szentnek és mit nem. Például vannak kultúrák, ahol a disznóhús evését kifejezetten szentségtörésnek tartják. Más kultúrákban a marhahúst nem szabad enni, mert a tehén az szent állat. Ez egyszerűen szokások építménye. Részemről semmi akadálya annak, hogy valaki NE fesse a Dalai láma arcképét a gördeszkájára. De annak sincs, hogy odafesse. A saját megvilágosodásom vagy meg-nem-világosodásom szempontjából ennek nem tulajdonítok jelentőséget.
"Hogyan tanítanak meg valakit arra, hogy halkan olvasson magában? Honnan tudjuk, hogy képes rá? Honnan tudja ő maga, hogy azt teszi, amit követelnek tőle?"
(Ludwig Wittgenstein)

A veszekedés nem vita.

ghanta

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 24
    • Profil megtekintése
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #27 Dátum: 2011. Április 27. - 11:51:50 »
Sziasztok, Astus, és Hajóvonta!

Véleményem szerint, a buddhizmus(ok) mégis csak és elsősorban kulturális organizmusok: nézetekkel, rítusokkal, módszerekkel, szakrális és profán történelemmel, hagyományokkal, szimbólumokkal, társadalmi szerveződésekkel, egyebekkel. Nem hiszem, hogy ebből a kulturális organizmusból lehetséges avagy érdemes lenne kilúgozni "A buddhizmust" (gyanítom a végeredmény az lenne, hogy az organizmus, két /egyfelől kulturális, másfelől bölcseleti/ múmiává változna.) Amikor egy úthoz közelítünk, akkor véleményem szerint, számos konvencionálisnak, viszonylagosnak és kultúridegennek ható elemein keresztül tehetjük ezt csak meg. Nincs abszolút módszer, és abszolút hagyomány. Vagyis egy konvencionális módszeren és hagyományon keresztül közelíthetünk csupán hozzá. Komoly felkészülés előzi meg  -jó esetben-, a hagyományok közötti választásunkat. Én a magam részéről, mások hagyományait szeretem tiszteletben tartani és nem kedvelem azt sem amikor, a kereszténység, vagy a judaizmus szimbólumai jelennek meg blaszfémikus közegben. Amikor belépsz egy zsinagógába eltakarod a fejed. Amikor belépsz egy buddhista templomba leveszed a cipődet. Őszentségéről van egy kép: a Sirató fal előtt áll, fején kipával. Politikai gesztus? Az éberség hiánya? A konvenciókban való megrekedés? Kötve hiszem. Ahogy, az őt fogadó nem buddhisták is betartják a "buddhista"hagyományok egy részét. Szerintem ez illem kérdése. Nem szoktam kinevetni a kóser hagyományokat, vagy a hindu étkezési szokásokat sem. Inkább törekszem a megértésükre. A Buddhát, életében is bizonyos szertartásossággal közelítették meg az emberek. Ezek emlékeit őrzik olyan gesztusok, mint a sztúpa körbejárása vagy a leborulás, és a szerzetesi öltözék is rá emlékeztet. Ezek konvencionális ügyek. És a gyakorlókat hagyományosan ezek elsajátításával szokták boldogítani, nem izgi dumcsikkal! Sok értelműek és helyén valóak. Nincs emberi nyelven kifejezhető abszolút igazság, marad tehát a konvencionális, azok közül számomra a buddhista a legbecsületesebb. Ezért a konvenciók tiszteletben tartásával közelítem meg, mert egyéb lehetőséget nem látok. Viszont a Buddha pl. Mahávira sírjának felkeresésével és az ott történő meditációval arra is felhívta a figyelmet, hogy mások személye, tanítása (hja, pedig alaposan kritizálta mint rendszerteremtőt)  iránt szükséges egy emberi magaviselet felmutatása. Izgalmas persze, hogy itt nyugaton, a keleti konvenciókból, melyek az elérhetőek és a jelentés teliek számunkra. Szerintem, érdemes mindig az adott hagyományból kiindulni és ami abban nagyon nem szokás, azt nem erőltetni. Mivel Őszentsége tibeti, ezért azzal lehet neki megadni (és szokták is) a tiszteletet, hogy a buddhizmus e sajátos ágának, szokásrendszerével közelítünk hozzá. Egy uralkodót, illetve Avalókitésvara emanációját nem tiprunk meg, sem gyűlöletből (bár akkor már mindegy, nyilván megtörténik), sem jó-pofiból(bár ekkor is mindegy, hiszen nyilván megtörténik)! Szerintem figyelmetlen és sértő! A régiek ügyeltek az ilyesmire, a modernitásban lett ez nevetség tárgya.
Végül Prónai Csaba tanár úr(ELTE a kulturális antropológia), mindig felhívta az óráin a következőre a figyelmet: Nincs, el sem képzelhető, és ha lenne, kommunikáció képtelen lenne a kultúrán kívüli ember.

Köszönöm a válaszaitokat!
üdv.

hajovonta

  • Szakridágámi
  • **
  • Hozzászólások: 285
    • Profil megtekintése
    • hajovonta weboldal
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #28 Dátum: 2011. Április 27. - 13:20:32 »
Szia Ghanta!

Semmi kifogásom nincs ellene, hogy te a konvencionális módszereken keresztül közelítsd meg Buddha tanítását. Teljesen el tudom képzelni, hogy valaki ezeket gyakorolva, ezekkel körbevéve magát végül eléri a megvilágosodást.
Mielőtt félreértenéd, azzal sincs problémám, hogy neked problémád van a lámás deszkával. Csupán próbáltam felvillantani egy olyan nézőpontját a dolognak, amiből tekintve nem a felháborodás az első reakció.
"Hogyan tanítanak meg valakit arra, hogy halkan olvasson magában? Honnan tudjuk, hogy képes rá? Honnan tudja ő maga, hogy azt teszi, amit követelnek tőle?"
(Ludwig Wittgenstein)

A veszekedés nem vita.

A Nikk

  • Vendég
Re:Lámás deszkát visel a babám....
« Válasz #29 Dátum: 2011. Április 27. - 17:20:58 »
ghanta!

te miért nem adod meg a kellő tiszteletet a deszkások szubkultúrájának?