Szerző Téma: Felsőbb én és buddhizmus  (Megtekintve 54363 alkalommal)

hop.pala

  • Vendég
Felsőbb én és buddhizmus
« Dátum: 2012. Június 22. - 03:41:31 »
Na majd én elmondom neked mia szamádi mivel voltam abba.
Van  a tudatos szamádi(abba voltam) és az öntudatlan.
Hát durván mondva:nem gondolkozol(megállitottad azt), nem érzel(leállitottad) de még valami enyhe tudomásod van róla hogy ezt teszed.
Ha ezt eléred akkor olyan látvány tárul eléd hogy felülröl  valami fényes megjelenik,majd utánna körülvesz valami fehér füst!
Ez a keresztények szerint az istennel való találkozás tudatállapota.
Ha el tudod felejteni hogy azt teszed amit akkor teszel akkor öntudatlan szamádiba kerülsz és akkor találkozol a felsőbbrendű éneddel,aki átveszi az irányitást feletted.Ha ez megtörténik elérted a buddhaságot.
 
« Utoljára szerkesztve: 2012. Július 08. - 14:40:19 írta Astus »

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #1 Dátum: 2012. Június 22. - 09:05:33 »
hop.pala,

Mindezt saját meggyőződés alapján mondod, vagy van valami kapcsolata is a buddhista tanításokkal?

P. Z.

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 28
    • Profil megtekintése
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #2 Dátum: 2012. Június 22. - 13:58:54 »
Ennél már csak az a jobb, ha "felszáll a fehér füst". :)
Szerintem a szamádhiban nincs se füst, se fény, semmilyen kép, semmilyen érzés, amit fogalmakkal le lehetne írni, hiszen az az elme produktuma. A szamádhi pedig az elmeműködés megállása, felfüggesztése.

littletsu

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 23
    • Profil megtekintése
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #3 Dátum: 2012. Június 24. - 12:11:10 »
Az én fogalmaim szerint (amik ugye fingot se érnek), a samadhi túl van a megvalósított üresség állapotán is. Tehát amíg
bármilyen szintű képzeted van az ürességről, mint olyanról, hogy te most abban vagy, meditáció közben - leállt a belső monológ, majd a gondolatok, majd az érzékelés - akkor még mindig az ürességet sem érted el, mert annak egy képzetébe kapaszkodsz.
A samadhi pedig már tényleg tárgyalhatatlan, de még közel sem maga a megvilágosodás.

Van ez a történet, sajnos a nevekkel most nem szolgálhatok, amiben egy Indiába vándorló kínai szerzetes a Himalájában talál egy óriást, aki
egy hegy tetején ül samadhi-ban, és akiről kiderül, hogy az előző Buddha idején mivel ez volt a maximum, amit elérhetett, ezért itt várakozott
Shakyamuni-ra, akit így aztán lekésett jó 1500 évvel. Miután ezt közölte vele a kínai, azt mondta, hogy "jó, akkor megvárom a következőt".
De mi a biztosíték, hogy azt sem fogja elmúlasztani?
Ekkor a kínai elmondta neki, hogy hagyja el a testét és inkarnálódjon 20 év múlva itt és itt Kínában, és majd ő gondját viseli.
Elfogadta, de csak azzal a három kitétellel, hogy majd legyenek nők, kaja és pia, amik a rendelkezésére állnak (asszem ez a három volt).
Ezért nevezték később három fogatos szerzetesnek.
Szóval ez a sztori is jelöli, hogy aki samadhi-ban is van, még mindig nem érte el az út "végét".

hop.pala

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #4 Dátum: 2012. Június 28. - 16:44:39 »
Miután elolvastam amit irtatok,továbbra is állitom hogy a szamádi állapot végefele már van  fény,ami nem furcsa mivel ez az állapot a megvilágosodás küszöbe.Ami meg az elmemüködés megállitását jelenti,nem jelenti más "nagyobb" tudatok nem jelennek meg,ha nem igy lenne akkor buddha a megvilágosodás után agyhalott vagy valami hasonló lett volna?Nyilvánvaló nem.Hogyis volt?Buddha megvilágosodáskor eggyesült a felsőbbrendű tudattal.Tehát a gondolatok,érzetek megállitása az alsóbbrendű éntudatra(emberi tudat)vonatkozik és ha ez sikerül akkor ezt hivják akár ürességnek is.Ez a fény halálkor is megjelenik csak az átlagember nem tud ebben a tudatállapotban megmaradni,mivel nem edzette erre az elméjét,ha sukerül mégis akkor halál helyett eléri a buddhaságot ami ugye nem is élet,nem is halál tudatállapot.(szögyal rinpocse:Tibeti könyv életről és halálról,meghát a hagyományos tibeti halottaskönyvet érdemes elolvasni)
Ami meg a füstöt illeti gondolom(de nem tudom),az a hetedik csakrához tartozó legkülső aura lehet,tehát a felsőbbrendű tudat azon része amelyik inkarnálodott(de ez csak feltételezés).A dzogchen meditációban vannak erre utalások(a fényre)

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #5 Dátum: 2012. Június 28. - 17:25:06 »
hop.pala!

A buddhizmusban nincs semmilyen felsőbb tudat, amivel bárki is egyesülne. A köztes létben a látomások nem kapcsolódnak a szamádhihoz. A dzogcsen gyakorlatok a fénnyel szintúgy egy külön dolog.

Lásd korábbi bejegyzésemet, mit jelent a szamádhi: "Belépni a szamádhiba annyi, mint megvalósítani a rendíthetetlen tudatot, amit nem mozdít a nyolc szél (nyereség, veszteség, rágalom, hírnév, dicsőítés, megszégyenítés, szenvedés, boldogság)"

Van olyan, hogy valakinek különböző látomásai vannak, de ezek melléktermékek és zavaró tényezők a buddhizmusban. A szamádhi az a tudati összeszedettség és éberség gyakorlata és megvalósítása. Ha elkalandozunk a misztikus élményekben, akkor nincs sem éberség, sem összeszedettség.

hop.pala

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #6 Dátum: 2012. Június 29. - 14:58:37 »
Már hogyne lenne felsőbbrendű  tudat a buddhizmusba.Ha nem lenne felsőbbrendű tudat nem lenne inkarnáció sem,hiszen nem lenne semmi ami inkarnálodna.
A szamádirol való leirás jó,de én voltam abba tehát konkrétabbat is tudok  mondani,egésszen pontossan féltudatos szamádiban,mivel az öntudatlan már maga a megvilágosodás.
Ami pedig a látomásokat illeti,nem látomásokat mondtam,mivel ez a hatodik csakrához tartozik és persze az sem alábecsülendő dolog,mert ha valaki eléri a hatodik csakrát,vagyis a kundalini energiája éri el a hatodik csakrát akkor trikadalarsin lesz(a mult és jövő ismerője) ami meg nem kicsit buddhista dolog mivel már csak 1 csakra választja el a megvilágosodástól,ami cél nem lehet ugyan,de egy ilyen embert már egy buddha a sok közűl megkereshet és ez az ember már tanithat nagyon sokat az embereknek.azért irom le ezt az állapotot ilyen hosszasan mert arra szeretnék kitérni hogy a hatodik csakrát elért ember(trikadalarsinn) ugy él hogy bár még megvan az alsóbb tudata,de biztossan megjelenik a felsőbbrendű tudata,mint valami mester.Azért fontos ezt emliteni mert megvilágosodáskor igazából nem is maga az ember világosodik meg hanem a felsőbbrendű Én.

roni

  • Adminisztrátor
  • Bódhiszattva
  • *****
  • Hozzászólások: 917
    • Profil megtekintése
    • BuddhaPest
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #7 Dátum: 2012. Június 30. - 15:28:06 »
Már hogyne lenne felsőbbrendű  tudat a buddhizmusba.

Mutatsz erre valamilyen forrást? Valamilyen szöveget vagy egy buddhista mester tanítását?

hop.pala

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #8 Dátum: 2012. Július 07. - 09:41:55 »
A felsőbbrendű tudatról:
Haris Dzsohari:csakrák
a végén idézetek:darsanópanisad 10.1 -(149-edik oldal):a szamádhi az az állapot,amelyben a tudat a legmélyebb koncentrációban eggyé vélik a tudatfelettivel.
 gandharvatantra-a szamádi az az állapot amikor ,az éntudat beleolvad a tudattfelettibe.(Itt magyarázom most(akkor rájössz hogy az Én nem is létezett csak a tudatfeletti)-mármint hoppala magyarázata
Lobszang Rampa:harmadik szem
(139-edik oldal):Helyes elragadtatottság:olyan öröm mely az életrealitásokról és a felettes énről való meditálásból ered


Tudni kell hogy a jóga tudományán keresztül a buddhizmus összekötődik.Ugyanakkor emlitésreméltó hogy a buddha nem hitt abban hogy létezik valami örök változatlan ami testből testbe száll ,ill buddha ennek öröklétét ,változatlanságát megkérdőjelezte,de ennek fényében kell tudni hogy buddha a felsőbbrendű Ént nem vetette el,csak azt mondta ez is változékony,ugyanugy mint az alsóbbrendű én.
Tehát a hinduizmusban van az atman(változatlan lélek),és brahman az isten,mig a buddhizmusban van az alsóbbrendű tudat,és a felsőbbrendű Én ,amik változásnak vannak kitéve.

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #9 Dátum: 2012. Július 07. - 10:07:26 »
Az upanisadok nem buddhista iratok, hanem hindu. Lobszang Rampa pedig simán New Age.

Ami változik, az nem én. Ha nem marad ugyanaz pillanatról pillanatra, akkor milyen alapon nevezhetünk különböző dolgokat énnek?
Ajánlom ezt olvasd el kezdetnek: Anattá (Nem-én)

hop.pala

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #10 Dátum: 2012. Július 07. - 10:27:33 »
Azért mondjuk énnek kedves barátom,mert akkor lemondsz a hétköznapi énedről és a felsőbbrendű Énedre koncentrálsz.
az upanisádok tényleg nem buddhista iratok de azért irom mert ,már ott tudtak a létezéséről csak buddha ezt meghaladta a magvilágosodással.
 A lényeg hogy azért nem tanitják a felsőbbrendű Ént pedig gyakorlatilag ez a buddhizmus lényege,mert nem tudják itt megteremteni annak a gyakorlatát,de tudni kell hogy a:om mani padme hum egyik jelentése=üdvözlet a felsőbbrendű Énnek

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #11 Dátum: 2012. Július 07. - 10:35:58 »
Kedves hop.pala:)Csak én-képzet van,mind az "alsóbbrendü",mind a "felsöbbrendü"én vonatkozásában.Mély meditációban mindkettő "mögé,fölé" tudsz menni és látod h csak a tudatod képzetei.Metta:)

roni

  • Adminisztrátor
  • Bódhiszattva
  • *****
  • Hozzászólások: 917
    • Profil megtekintése
    • BuddhaPest
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #12 Dátum: 2012. Július 07. - 10:39:29 »

hop.pala

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #13 Dátum: 2012. Július 07. - 10:50:27 »
Hát nemigen érted.Mivel meditáció tekintetében elértem a révűlet tudatállapotát(napi8-10 órát tudtam meditálni),ezért megtapasztaltam a felsőbbrendű tudat létezését.Az énképzet hát látom nehéz elmondani,másképp mondom,guru vagyok tehát többet tudok.Ugyan az éntelenségről nem mernék kiállni,de a lényeg hogy ha nem tudsz a felsőbbrendű Én létezéséről akkor semmit nem tudasz a buddhizmusról.
Mégegyszer mondom buddha sose kritizálta a felsőbbrendű Én létezését,csak mint mondtam változónak tekintette és most ha vitáznál tovább irom,most te találj olyan irást ahol buddha ezt tagadja(mármint a felsőbbrendű ént),ha nem talász fogadd el amit mondok és ne tévesszen meg a kifejezés"Én" mert ez teljessen más mint amit mi emberek képesek vagyunk megérteni,ugyhogy ne értsd félre mikor irok erről,mivel itt nem a saját hanem a felsőbbrendű Én-ről van szó.

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #14 Dátum: 2012. Július 07. - 10:53:52 »
Kedves hop.pala:)Le tudnád irni ezt a Felsőbbrendü Ént?Hogyan tapasztalod,milyen.mit csinál,hol tanyázik stb.Metta:)