Szerző Téma: Felsőbb én és buddhizmus  (Megtekintve 55387 alkalommal)

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #30 Dátum: 2012. Július 07. - 13:49:16 »
Volt kundalini ébredésem annak idején.A kundalini nem csak a gerincen megy fel,hanem elindul a gyökércsakrától hatalmas energiával,és elöl,hátul,oldalt,kivül-belül a test minden egyes atomját átjárja,pár másodperc alatt a fejtetőcsakráig.Aztán ennyi,és utána nincs semmi különös.Csak később,napok,hetek mulva tünik fel,h valami változik.De ez is csak 1 mulandó élmény.Ha nem dolgozol tovább rajta,lassan elenyészik a hatása.Metta:)

hop.pala

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #31 Dátum: 2012. Július 07. - 14:19:01 »
igen ez részben igaz,uganakkor az a helyzet ha a hatodik csakrát eléri a kundalini,akkor megjelenik a felsőbbrendű tudat,ugymond a hetedik csakra előtt a normál én mondjuk az ötödiken ,ő pedig a hetediken és találkozópont a hatodik csakra,na ez már egy fontos dolog,itt az ember vagyis a felsőbbrendű tudata képes akár egy buddha szavait is tolmácsolni(tehát egy megvilágosodott emberét) ezen a ponton kinyitunk valamit amit nem lehet többé becsukni,de egy ötödik csakrás embernek is ki lehet szedni a felsőbbrendű tudatát.Ha kijön gyakorlatilag külön életet él a személytől persze részben..

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #32 Dátum: 2012. Július 07. - 14:22:35 »
Kedves hop.pala:)Kivánom,legyen Neked ugy,ahogy a legjobb:)Metta:)

hop.pala

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #33 Dátum: 2012. Július 07. - 14:28:21 »
Már csak azt áruld el ki volt mindvégig a "metta" szó

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #34 Dátum: 2012. Július 07. - 14:30:53 »
A metta théraváda köszöntés,jóindulat,kedvesség,barátságosság-más forditásban szerető kedvesség.kb.ezt jelenti.Metta--ui.olvastam a privit,amit küldtél,válaszoltam.

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #35 Dátum: 2012. Július 07. - 15:05:37 »
Kedves hop.pala:)Egy valamit feltétlen tudnod kell.A tudat csodákra képes,igen rugalmas valami.Ha nagyon vágyódsz valami után v sokat gondolkozol valamiről,a tudatod képes azt megteremteni számodra,látomások,szubtilis élmények,extázisok,v épp forditva-kőkemény szenvedés formájában-ha pl.nagyon félsz v viszolyogsz valamitől.Tehát az itt tárgyalt élmények szubjektiv élmények,objektivitásuk bizonyithatatlan per pillanat.Jobb ugy tekinteni rájuk,mint amelyek csak a tudat játékai.Tapasztalatom szerint-és ahogy valahol Te is irtad-nem érdemes ezekbe tulzottan belebonyolódni.Jobb kifejleszteni egy nyugodt,békés,szélsőségektől mentes,éber tudatot,mely mentes a szennyeződésektől,béklyóktól,mérgektől.Metta:)

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #36 Dátum: 2012. Július 08. - 11:42:05 »
Kedves hop.pala:)Ez talán érdekes lehet számodra.-----------„A nonszensz a zen sajátos céljának, a teljes valóság logikán-túli megragadásának jellegzetes eszköze. A zen nem elmélet, hanem gyakorlat, nem a buddhista írásokra, hanem kizárólag a zen-mester személyes tapasztalatára támaszkodik. A zen-meditáció, a zazen útját járva a zen-tanítvány elérheti azt a tapasztalatot, amikor mindent egységben, egyetlen intuitív pillantásban szemlél, ami nagy felszabadulással és békességgel jár. Ez a szatori, a megvilágosodás. Többnyire sokkszerű hirtelenséggel érkező, váratlan ajándék."------------Metta:)

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #37 Dátum: 2012. Július 08. - 12:17:37 »
"Buddhista értelmezés szerint a megvilágosodás: egységélmény, a lét hiánytalan egységének, az énnek a mindenséggel és a természettel való azonosságának átélése. A megvilágosodás: erô megnyitása és birtokba vétele. A megvilágosodás intuició: a lét teljességét átfogó össz-szemlélet, a természetes emberi képességek végsô határáig."

nibbana

  • Vendég
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #38 Dátum: 2012. Július 08. - 12:26:09 »
De még egyszer tisztázzuk:ez csak bepillantás.A megvilágosodáshoz még sok évnyi munka kell.Mert ez még "csak" az Egy.Ami ezen tul van,az az Üresség v Nibbana v Zéró tudat.Az a valódi megszabadulás,a teremtetlen,nem alkotott,nem készitett,a haláltalan,ami tul van minden elképzelhetőn.Metta:)-ui.Van egy zen koan.-Hova tér meg minden?-az Egybe.Hova tér meg az Egy?-az Ürességbe.És hova tér meg az Üresség?...............Aki erre is tudja a választ,az valóban .....:)Metta

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Felsőbb én és buddhizmus
« Válasz #39 Dátum: 2012. Július 08. - 15:02:07 »
hop.pala!

Azt mondod, a Buddha szerint létezik egy felsőbb én, ami változó. Csakhogy ami változó, az nem lehet én.

Idézet
– Szerzetesek, hogyan vélekedtek: állandó a forma, vagy állandótlan?
– Állandótlan, tiszteletreméltó Urunk.
– Mármost ami állandótlan, az szenvedésteli, vagy kellemes?
– Szenvedésteli, tiszteletreméltó Urunk.
– Mármost ami állandótlan, ami szenvedésteli, miután alá van vetve a változásnak, arról helyes-e ekképpen vélekedni: „Ez az enyém, ez én vagyok, ez az én énem?”
– Nem, tiszteletreméltó Urunk.

Itt elolvashatod a teljes szöveget: Tanítóbeszéd az én-nélküliség jellegzetességéről. Itt a Buddha világosan és kétséget nem hagyva kifejti, hogy az öt halmaz mindegyike állandótlan, szenvedésteli és éntelen. Ha ezek után azt mondod, hogy a felsőbb én nem része az öt halmaznak, akkor az nem is rendelkezhet azok jellegeivel, vagyis gyakorlatilag semmit sem tud csinálni, sehogyan sem működik, ezért valójában nem több mint kitaláció. Ha pedig azonos az öt halmazzal, akkor nem felsőbb és nem is én.

nibbana

  • Vendég
Re:Felsőbb én és buddhizmus
« Válasz #40 Dátum: 2012. Július 08. - 15:46:33 »
A szutták nem következetesek abban a kérdésben, hogy a Megszabadulás jelenségnek (dhamma) számít-e vagy sem. Az Iti 90 többek között, világosan kimondja ezt. Ezzel szemben az AN 10.58 a Megszabadulást minden jelenség végének nevezi. Az Snp 5.6 Buddhát idézi, amikor a cél elérését minden jelenség meghaladásának nevezi, éppúgy, mint az Snp 4.6 és az Snp 4.10 szuttákban az arahant által meghaladott szenvtelenséget mondják a legmagasabb jelenségnek. Ha az előbbi meghatározás érvényes itt, akkor a Megszabadulás nem-én. Ha az utóbbi, a ’jelenség’ szó (ebbe több minden tartozik bele, mint az ’összetett dolog’-ba ) érvényes lenne arra, ahogyan a vissza-nem-térő a Haláltalant megtapasztalja (lásd AN 9.36). Az, ahogyan az arahant megtapasztalja a Megszabadulást, nem lenne sem én, sem nem-én, mivel túl van minden megnevezésen (lásd DN 15).

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Felsőbb én és buddhizmus
« Válasz #41 Dátum: 2012. Július 08. - 23:27:19 »
nibbana!

A théraváda hagyomány úgy értelmezi, hogy a nibbána is éntelen. A mahájána pedig még azt sem fogadja el, hogy valóban léteznének dharmák, nemhogy a nirvána ne lenne éntelen. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Buddha tanításai közt különbségek vannak, attól függően, mikor kinek beszélt, milyen fajta tanítást fejtett ki, a hétköznapi vagy a végső igazság szerint beszélt-e, stb.

nibbana

  • Vendég
Re:Felsőbb én és buddhizmus
« Válasz #42 Dátum: 2012. Július 09. - 07:07:27 »
Kedves Astus:)A Nibbána:Nibbána.Ha szigoruan vesszük,valójában ennyi,ami szavakkal elmondható róla.Minden más pontatlan,félrevezető.Meghalad minden értelmezést,véleményt,szemléletet.Kivül van a szavakon,fogalmiságon,az intellektuson,az intuición.Csak tapasztalat utján ismerhető ,érthető és élhető meg.Metta:)

nibbana

  • Vendég
Re:Felsőbb én és buddhizmus
« Válasz #43 Dátum: 2012. Július 09. - 08:23:01 »
Az igaz,h az ügyes eszközök,amik közel visznek a Nibbánához,azok az éntelenség,vágytalanság,elengedés,felülemelkedettség,szenvtelenség.Ezek gyümölcsei-a rendithetetlen,elmondhatatlan béke,nyugalom,szabadság,derü:)Metta:)

hajovonta

  • Szakridágámi
  • **
  • Hozzászólások: 285
    • Profil megtekintése
    • hajovonta weboldal
Re:Re:Belépni a szamádhiba
« Válasz #44 Dátum: 2012. Július 09. - 09:32:43 »
Az upanisadok nem buddhista iratok, hanem hindu. Lobszang Rampa pedig simán New Age.

 :D :D :D

"Hogyan tanítanak meg valakit arra, hogy halkan olvasson magában? Honnan tudjuk, hogy képes rá? Honnan tudja ő maga, hogy azt teszi, amit követelnek tőle?"
(Ludwig Wittgenstein)

A veszekedés nem vita.