Szerző Téma: Képzőművészet  (Megtekintve 24366 alkalommal)

hajovonta

  • Szakridágámi
  • **
  • Hozzászólások: 285
    • Profil megtekintése
    • hajovonta weboldal
Re:Képzőművészet
« Válasz #15 Dátum: 2010. Július 21. - 17:05:01 »
gasztronómia
"Hogyan tanítanak meg valakit arra, hogy halkan olvasson magában? Honnan tudjuk, hogy képes rá? Honnan tudja ő maga, hogy azt teszi, amit követelnek tőle?"
(Ludwig Wittgenstein)

A veszekedés nem vita.

hajovonta

  • Szakridágámi
  • **
  • Hozzászólások: 285
    • Profil megtekintése
    • hajovonta weboldal
Re:Képzőművészet
« Válasz #16 Dátum: 2010. Július 21. - 17:05:26 »
ez a kedvencem, zen netbook :-)
"Hogyan tanítanak meg valakit arra, hogy halkan olvasson magában? Honnan tudjuk, hogy képes rá? Honnan tudja ő maga, hogy azt teszi, amit követelnek tőle?"
(Ludwig Wittgenstein)

A veszekedés nem vita.

A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #17 Dátum: 2010. Július 21. - 18:01:34 »
Szív szútra. A Tripitaka Koreana-ból.


Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Képzőművészet
« Válasz #18 Dátum: 2010. Július 21. - 19:11:40 »
Hát, én nem értek a képzőművészetekhez, sem keletihez, sem nyugatihoz. Úgyhogy nincs alapom arra, hogy bármilyen összevetést végezzek azzal kapcsolatban, a zen mennyire és milyen formában volt hatással a művészetekre Ázsiában. De van magyarul is egy könyv, Miklós Pál: Zen és a művészetek. Talán tartalmaz hasznos információkat.

A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #19 Dátum: 2010. Július 22. - 04:03:31 »
Miklós Pál: Zen és a művészet

a könyv fülszövege nagyjából elmondja, mi várható tőle:

Idézet
A Zen-buddhizmus a nagy távol-keleti vallás egyik sajátos, misztikus   jellegű válfaja. Alapjellegzetessége, hogy lemond a vallás   intézményszerű, racionalizált formáiról, és középpontba az   interszubjektív megértést helyezi. Éppen irracionális,   szubjektivisztikus tendenciái miatt hatott és hat ma is erősen a   művészetre, s ugyancsak emiatt vált Amerikában és Nyugat-Európában   általános divatjelenséggé.  Miklós Pál, a keleti kultúrák és művészetek szakértője e kis   könyvecskéjében a sok legenda   után tárgyszerűen kíván informálni erről a vallási jelenségről, annak   történetéről, elterjedtségéről, kapcsolatáról a keleti és a nyugati   művészetekkel. A mű középpontjában természetesen a kínai és a japán   művészetek állnak, így a Csan és a kínai költészet, a japán haiku, a   nó-színház, a kertművészet, a teaszertartás, a piktúra, az ikebana és a   busido.  A könyv alapvető megállapítása, hogy ezeket a művészeteket korántsem a   Zen magyarázza, hanem természetesen a történelmi-társadalmi viszonyok,   de ugyanezen meghatározók hozták létre a   Zent is, így a két jelenség kapcsolatai nemcsak érthetők, de   szükségszerűek is. A mű számos eredeti szöveget hoz, jól illusztrálja   ezekkel is azt, hogy a Zen szövegei egy értelmen túli nyelven szólnak,   tág teret engednek az értelmezéseknek. Miklós Pál könyvének fő érdeme   éppen az, hogy a társadalmi determinánsok oldaláról interpretálja őket.             


http://www.libri.hu/konyv/a-zen-es-a-muveszet.html

A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #20 Dátum: 2010. Július 22. - 08:09:43 »
Kimsooja: A needle woman instalation


A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #21 Dátum: 2010. Július 22. - 14:01:21 »
mala, apró, faragott koponyákból


A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #22 Dátum: 2010. Július 22. - 16:13:37 »
Kesang             Lamdark, Warhol of Tibet
            2006
            site-specific installation of lightbox with 18 C-prints accompanied             by
            18 perforated beer cans, glass, cable, metal, florescent light
            Courtesy of the artist
   

 

roni

  • Adminisztrátor
  • Bódhiszattva
  • *****
  • Hozzászólások: 917
    • Profil megtekintése
    • BuddhaPest
Re:Képzőművészet
« Válasz #23 Dátum: 2010. Július 22. - 16:49:25 »
Gonkar Gyatso (Londonban élő, kortárs tibeti művész honlapja)
Stephen Batchelor: The Art of Imagining (3 részes angol előadás a fotózásl/videózás és buddhizmus kapcsolatáról)

A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #24 Dátum: 2010. Július 24. - 17:19:27 »
íme egy gyönyörű darab:


roni

  • Adminisztrátor
  • Bódhiszattva
  • *****
  • Hozzászólások: 917
    • Profil megtekintése
    • BuddhaPest
Re:Képzőművészet
« Válasz #25 Dátum: 2010. Július 24. - 19:43:41 »
íme egy gyönyörű darab:

Azért ezen a ponton bennem felmerül a kérdés, h hol a határ a giccs és a művészet között (és az irónia ezen mit tud változtatni).

A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #26 Dátum: 2010. Július 24. - 20:35:49 »
Van egy elismert művész - elfelejtettem a nevét - kész tucatáru kertitörpéket vásárol, semmit nem változtat rajtuk, csak aláírja őket, és eredeti artefaktként prezentálja ezeket a darabokat. Ez a programja. Nemcsak elismertséget szerez ezzel, hanem jó pénzért is árulja a törpéket, jóval többért, mint amennyiért megvette.

Így (is) lehet a silány művészetből magas művészet.

Magam részéről nem vagyok sem rajongója, sem ellenzője az ilyesminek, a lentebbi képet azért tettem be, mert szerintem akkora giccs, amekkorát ritkán lát az ember. :-)

roni

  • Adminisztrátor
  • Bódhiszattva
  • *****
  • Hozzászólások: 917
    • Profil megtekintése
    • BuddhaPest
Re:Képzőművészet
« Válasz #27 Dátum: 2010. Július 24. - 20:39:30 »
Igen, ezért merült fel bennem az "irónia" mint a giccs művészetté emelésének ötlete. :)

A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #28 Dátum: 2010. Július 24. - 20:52:24 »
Éppenséggel azt nem tudom, vajon minden esetben iróniáról lehet-e beszélni a giccses elemek alkalmazásában?... Meglepő módon néha a művészek nagyon komolyan gondolják ezeket a dolgokat, és félreértésnek tekintik, ha ironikus tartalmat látnak bele a ténykedésükbe a befogadók. Máskor meg valóban iróniáról van szó.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Július 24. - 20:55:52 írta A Nikk »

A Nikk

  • Vendég
Re:Képzőművészet
« Válasz #29 Dátum: 2010. Július 25. - 12:02:04 »
Iwona Chmielewska illusztrációi Kwak Young Kwon gyermekkönyvéhez. A könyv az ürességről szól.