Szerző Téma: A megismerés  (Megtekintve 8922 alkalommal)

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
A megismerés
« Dátum: 2013. Június 23. - 23:23:59 »
Hétköznapok a Tudat fényében.
Azért indítom el ezt a témát, hogy hátha lesz valaki, aki a személyiség megismerésének kérdését nem csak átugorja bizonyos mennyiségű Buddhista tanítás elolvasásának hatására, és jelenti ki hogy már nincs vágy, hanem valójában el is akarja érni a megszabadulást. Az oka pedig az, hogy friss vagyok a fórumon és lenne affinitásom beszélgetni, de eddig (Moderátoron kívül) 2 fórumozó állt velem szóba. (persze ez lehet a jele a halódó fórumnak is)
Egyikük állandóan az írásokat idézi, véleménye nem a sajátja, ő Nibbána, míg a másik szerint ez egy Buddhista fórum, de én nem azt gyakorlom, ő Arany Lótusz. Az én személyes tapasztalatom a régebb óta meditálókkal kapcsolatban, hogy minél jobban elmélyül az ember, annál nagyobb tere nyílik a változtatásra, de ezzel egyidőben egyre inkább tudják, nem is olyan egyszerű ez a kérdés. Itt viszont az ellenkezője a személyes tapasztalatom.  Szóval szeretnék tanulni,  mert ahogy az elmúlt 2-3 nap alatt leszűrtem, itt van a megvilágosodás titka elásva. Segítsetek hát rajtam, a keresőn.

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #1 Dátum: 2013. Június 23. - 23:31:12 »
S hogy legyen egy kiinduló pont:
A dolgok lényegének megismerése meditációban, majd ennek a megváltozott megismerésnek a megélése a hétköznapok szintjén. Mert az biztos, hogy gyakorlás nélkül nincs megvilágosodás. De az is biztos, hogy minden tanítás szamádiban fogalmazódott meg. Pont ezért képes a lényegre szegezni a tanuló figyelmét. Kérdés az, elegendő e a tanítás olvasása ahhoz, hogy az ember kikerüljön a létforgatagból? Valamint ha a tudat igazi természete üresség, hogyan lehet az, hogy egyes keresők spirituális élményeiknek bármiféle jelentőséget tulajdonítanak, ha az a tanítások szerint is csak a megtévesztett tudat terméke? Megannyi kérdés, ami a tanítások fényében felbukkan...

Ha a tudat alaptermészete üresség, de hétköznapi tapasztalatunk szerint nem üres, akkor üressége nyilván nem hétköznapi (ekkor persze felmerül a kérdés, hogy akkor a megvilágosodás sem a hétköznapi tudat szintjén van?). Nade akkor hol üres a tudat? Nyilván az irracionalitásban. Ebből akkor az következik, hogy a racionalitásban a tudat ahogy ürül (koncentráció mélyülése), úgy lesz egyre inkább egyhegyű, amíg bele nem fut az Ékagrába. Itt fordul a dolog, mert beszűkült a racionalitás, még nem indult el az irracionalitás kitágulása, de a tudatban már csak egyetlen tárgy van.  Ha a figyelem tovább mélyül( tárgytalan lesz a szamádi), akkor lép be a meditáló abba a tartományba, ahol ténylegesen hozzáfér a karmatikus tudattartalmakhoz. Oksági mező.... 

http://www.szakja.hu/magyar/Buddha/Beszedek/indulatok.html

Innen indulnak a vágyak, ide hatol be a feltáró terápia, itt dolgozik a karma jóga stb..., de a megvilágododástól még olyan messze van ez a tartomány, mint makó jeruzsálemtől.
Namost akkor hogy világosodsz meg? Mert Buddha sem úgy tette, hogy isteni csoda történt, hanem eljutott a realizációnak arra a fokára , hogy egyesítette a teljes világot magában. Hogyan számolta fel az összes téveszmét? Mert nyilván ő nem olvasta a saját tanításait...

A realizáló techinkák a megváltozott tudattal dolgoznak, hogy felismerje a tanuló a valóság és a személyes hite közötti különbséget. De a felismerés se nem megszabadulás, se nem megvilágosodás. Az biztos egyedül, hogy minél többet vagy odaát, annál biztosabban kiépítetted az átjárót a tudatállapotok között. Ez tény, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. Mint ahogy azt sem, hogy csak az világosodik meg, aki felkészült rá.

Fordítsunk egyet a dolgon. Hol vannak a 21.századi Buddhák?
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 24. - 00:55:23 írta Elme-mező »

nibbana

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #2 Dátum: 2013. Június 24. - 10:58:18 »
Kedves Elme-mező:)Válaszok:"Egyikük állandóan az írásokat idézi, véleménye nem a sajátja, ő Nibbána."-Valóban:nincs saját véleményem,mivel az égvilágon semmit nem tekintek a sajátomnak,enyémnek,énnek:)-"Mert az biztos, hogy gyakorlás nélkül nincs megvilágosodás. "-Pontosan igy van:)-"Kérdés az, elegendő e a tanítás olvasása ahhoz, hogy az ember kikerüljön a létforgatagból?"-Nem,nem elegendő.Meditáció nélkül nincs hiteles tudás:)-"Valamint ha a tudat igazi természete üresség, hogyan lehet az, hogy egyes keresők spirituális élményeiknek bármiféle jelentőséget tulajdonítanak, ha az a tanítások szerint is csak a megtévesztett tudat terméke? "-Nem minden meditációs élmény jelentéktelen.Buddha pontosan megmondja,mi az ami jelentős,mi az ami nem.Mi az ami gyakorlandó,mi az ami nem:)-"felmerül a kérdés, hogy akkor a megvilágosodás sem a hétköznapi tudat szintjén van?"-A megvilágosodás áthatja a tudat összes tartományát,tehát a hétköznapit és a nem hétköznapit is:)-"Namost akkor hogy világosodsz meg?"-Dobd el a világot,dobd el önmagad,dobd el az eldobást:)-"De a felismerés se nem megszabadulás, se nem megvilágosodás. Az biztos egyedül, hogy minél többet vagy odaát, annál biztosabban kiépítetted az átjárót a tudatállapotok között. Ez tény, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. Mint ahogy azt sem, hogy csak az világosodik meg, aki felkészült rá."-Igy van:)-"Fordítsunk egyet a dolgon. Hol vannak a 21.századi Buddhák? "-A nibbánában:)Metta:)

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #3 Dátum: 2013. Június 24. - 11:34:41 »
kedves Nibbána :D

A ténylegeges megvilágosodás nem azonos a hozzá vezető út ismeretével.


 Ugye a létforgatagban való minden cselekedet a hatásával a Karma. Ez a Manasz az elmében. Ez a jó mélyen begyakorlot tulajdonképpeni öntudatlan kényszerítő erő formálta-formálja szokásrendszerünket. Ennek hatalmas ereje van, hiszen ez a személyiség maga. Ez a tudatunk tartalma. Nos elhatározással ezt nem lehet csak úgy lesöpörni az asztalról.

Ezt a kupacot őrzi a Budhink. Ő dönti el, mi kerül ide. Azaz hozzáférni nem lehet izgatott elmével, mert akkor a budhink csak racionalizál, de nem írja felül a Manaszt. Ez az oka annak, hogy nem is akartunk valamit tenni, de azon vesszük észre magunkat, hogy csináljuk, mondhatni nyakig benne vagyunk a dologban, mire feleszmélünk. Ezek ugya a kiélezett szituációk az életben. (pl vita vagy veszekedés, ahol az Énvédő mechanizmusok mentén cselekszünk automatikusan).

Ez az a kupac, aminek a lefaragására a Nemes 8 Rétű Ösvény meg lett alkotva. De ha a Budhi nincs edzve, akkor racionális tudatban hiába olvasgatom a tanítást, nem hat a manaszra. Legfeljebb a megváltozott ember lesz a vágyak tárgya. De az még csak nem is motiváció, ami az első lépés lenn az úton.

Ez tény, hiszen így épül fel a tudat.

Ezt a tényt kikerülni jött létre a meditáció. Mert csak a tudatállapot megváltoztatásával tudjuk a Budhinkat arra használni, hogy átírja (figyelem, itt még nem kiüríti, csak átírja) a Manasz tartalmát. Mivel a szokásainkon kell változtatni ahhoz, hogy  megváltozzak mint ember.
Ezt Ismerték fel a nyugati terapeuták is, Freud majd Jung munkássága. (össze is vesztek :D )
Azóta van terápia és ezek a terápiák hosszúak, mire egyetlen manasztartalmat sikeresen átírnak, s ahhoz bezony nagyon sokszor regressziós hipnózisban előző életek lenyomataival is dolgoznak.  Egyetlen ilyen cselekvési minta tudatos átalakítása is hatalmas erők felszabadulásával jár, olyannyira, hogy megváltozik az illető élete, szabadabb lesz a viselkedése, nyíltabb a megélés stb. S ez csak a felszín kapargatása.

 De bizonyos szokások nagyon erősek a tudatban. Évekig tartó terápiák sem képesek kiigazítani, mivel a gyökérok olyan mélyre van eltemetve a manaszba, hogy csak részleges sikerek vannak, a hatásaiban lehet csak finomítani, azaz csak a folyamat egy része tudatosítható (lesz része az Ahamkárának, ami a manasz "ÉNségi" része). Ekkor van az, hogy a racionalitás szintjén nem csak a cselekvés blokkolt, de a tudatos tudat soha nem fogadja el a tényt, hogy egyáltalán az baj, ahogy cselekszik. Magyarán ha a karma nem akarja, akkor nem lesz belőle kiút, mert része az életfolyamatnak s valószínűleg az illető a visszafizetés karmikus szakaszában van. Hiába akarja az ember megcsinálni amit kigondolt. Mivel az új cselekvés még nem része a Manasznak, s a világunk a Manasz (mivel az ahamkára, az éncsináló csak a manasz tartalmából dolgozik).

A jóga szerint az elme természete, hogy a múlt tapasztalataiból dolgozik. Ezek a cselekvések barázdákat, mint valami keréknyomot vájnak az elmébe, és a cselekvések ezeken a barázdákon áramlanak a továbbiakban. Minél t9bbsz9r csinálunk valamit, annál mélyebb a barázda. Ezek a szokások. A Jóga azt tanítja, létre tudunk hozni új barázdákat. Ezt a lehetőséget használja a terápia is, ha nem tudja felülírni a régit, akkor kialakítja a kívánt szokást. (itt lép be a történetbe a Nemes 8 rétű ősvény). S ekkor kialakítunk egy új személyiséget.
NEM KIDOBJUK A RÉGIT MINT EGY SZÜKSÉGTELEN RUHÁT. Hiszen a Dharma törvénya kimondja, a karmát (ami a múlt) vissza kell fizetni. Vagy át kell alakítani. (Itt lép be BUDDHA, Patandzsali, Jézus). De attól, hogy  levegőnek nézzük, (ami szerintem gyerekes dolog), a dolgok maradnak a régiben, csek megjelenik az elfolytás a tudatban. ezek vezetnek neurózishoz, ezért van tele csecsemőcsontvázakkal a templomok környéke, vagy emiatt hangos a sajtó pl a Katolikusok szexuális botrányaitól. Ezek is a tudatos regula tudat alatti be nem épülése miatt vannak. Az energiát nem lehet elfolytani, az előbb utóbb utat tör.

Egy rossz szokás elhagyásához egy jó szokás felvétele szükséges. Mert a víz adott, annak kell egy meder. Ha azt a medret nem mi adjuk, akkor a víz kialakítja magának. Csak az nem biztos, hogy a megvilágosodás irányába mutat. (Ezért neveljük a gyerekeket is).
De ezek csak kezelik a tudattalan elménket, nem pedig felszámolják. A felszámolás lenne ugye a megvilágosodás. Ott akkora erők szabadulnak fel, hogy Buddhát egykor hallgató tanítványok iskola alapítók lettek s tanítványi láncolatuk, a Guru vonal ma is ennek az erőnek a mantra szikráit adja tovább, hogy felgyorsítsa a gyakorlók fejlődését. Holott ez annak az erőnek, ami Buddhában felszabadult, csak egy szilánkja 2500 év távlatából. Budhha olyan volt, mint egy kő, amit beledobtak a vízbe, s olyat csobbant, hogy még most is fodrozódik miatta a tó felszíne.... 

Kedves Nibbána én ezt keresem.








arany lótusz

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #4 Dátum: 2013. Június 24. - 11:52:33 »
Hétköznapok a Tudat fényében.
Azért indítom el ezt a témát, hogy hátha lesz valaki, aki a személyiség megismerésének kérdését nem csak átugorja bizonyos mennyiségű Buddhista tanítás elolvasásának hatására, és jelenti ki hogy már nincs vágy, hanem valójában el is akarja érni a megszabadulást. Az oka pedig az, hogy friss vagyok a fórumon és lenne affinitásom beszélgetni, de eddig (Moderátoron kívül) 2 fórumozó állt velem szóba. (persze ez lehet a jele a halódó fórumnak is)
Egyikük állandóan az írásokat idézi, véleménye nem a sajátja, ő Nibbána, míg a másik szerint ez egy Buddhista fórum, de én nem azt gyakorlom, ő Arany Lótusz. Az én személyes tapasztalatom a régebb óta meditálókkal kapcsolatban, hogy minél jobban elmélyül az ember, annál nagyobb tere nyílik a változtatásra, de ezzel egyidőben egyre inkább tudják, nem is olyan egyszerű ez a kérdés. Itt viszont az ellenkezője a személyes tapasztalatom.  Szóval szeretnék tanulni,  mert ahogy az elmúlt 2-3 nap alatt leszűrtem, itt van a megvilágosodás titka elásva. Segítsetek hát rajtam, a keresőn.

hát jaaa, télleg nem azt gyakorlod, mint ahogyan te is írtad. azt írtad h jógával és pszichologiával foglalkozol. és attól még h ebbe beleveszed a buddhista tantásokat, attól te még nem tiszta buddhizmust gyakorolsz mert belekeversz teljesen más dolgokat, teljesen más gondolatokat. tudod ebből lesz a turmix. mintha én most nekiállnék egyszerre hinduizmust, jógát és buddhizmust gyakorolni. és aszondanám h de, én csak azértis buddhizmust gyakorlok. csak épp összeturmixolok három különböző utat.
na álljon csak meg a menet, a Nibbána itt rengeteg saját gondolatát leírta azon kívül h írásokat IS idézett, nézd csak át ezeket a témákat:
Nibbána tanításai
http://buddhistaforum.hu/index.php/topic,246.msg5239.html#new
Nirodha és Nirvána
http://buddhistaforum.hu/index.php/topic,225.0.html
Nirvána/Nibbána
http://buddhistaforum.hu/index.php/topic,36.0.html
de még más fórumtémákba is leírta a saját tapasztalásait, gondolatait, élményeit, az idézett írásokon, szuttákon kívül.
mellesleg más tanítók is használnak szuttákat a tanításuk során........................ erről ennyit
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 24. - 12:03:55 írta arany lótusz »

arany lótusz

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #5 Dátum: 2013. Június 24. - 12:08:34 »
asszem én is összeturmixolok három különböző utat: a pszichológiát, a hinduizmust meg a buddhizmust és aszondom buddhizmust gyakorlok. plusz kicsit jógázgatok is még esetleg. összevegyítem a különböző tanításokat, módszereket, meditációkat, gondolatokat. bulinak jó lesz
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 24. - 12:11:03 írta arany lótusz »

nibbana

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #6 Dátum: 2013. Június 24. - 13:01:32 »
Kedves Elme-mező:)Kivánom h találd meg,amit keresel.A hozzászólásodban van ami helyes,van ami nem.Nem kivánok belemenni a részletekbe.Valószinüleg nem vagy teljesen elégedett azzal a tudással és tapasztalattal,amit az eddigi utad során megszereztél,gondolom ezért vagy itt?Valóban tul sok uton próbálsz járni,holott egy ember egyszerre csak egy utat járhat.Válaszd ki,melyik legyen az és járj azon ,lehetőleg a végéig.Ha ez a buddhizmus lesz-és azon belül is a théraváda- és ebben a segitségedre lehetek,szivesen teszem:)Egy félreértést tisztáznom kell:én gyakorlat centrikus vagyok,amit leirok,azt mind meg is tapasztaltam.Ezt vedd kérlek komolyan.Nézelődj itt,beszélgess,tájékozódj,gyakorolj-remélem hasznodra válik:)Kellemes itt- létet:)Metta:)

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #7 Dátum: 2013. Június 24. - 13:45:12 »
Drága Aranylótusz :D


Idézet
asszem én is összeturmixolok három különböző utat: a pszichológiát, a hinduizmust meg a buddhizmust és aszondom buddhizmust gyakorlok. plusz kicsit jógázgatok is még esetleg. összevegyítem a különböző tanításokat, módszereket, meditációkat, gondolatokat. bulinak jó lesz

Nem az utak mások, hanem a szemlélés. Hiszen a tapasztalás folyamata egyedül, amire befolyásod van. MInden más csak annak a tárgya.

Ugyanis az úttól függetlenül minden az, ami. Ez az ami nem lehet más. Az mindig Az. A kavics az kavics, akkor is ha béka, akkor is ha nyúl nézi. A kérdés az, hogy a két néző elméjében milyen lenyomatot hagy a kavics. (ezt a lenyomatot szabályozza a tudat kondicionáltsága, azaz mit vesz észre, azaz nyúl-nézése vagy béka-nézése van e?). tudom, hogy ez nem hangzik Buddhistául, de ez ettől még tény. Pont ez miatt nem jelenti ki Buddha, hogy a világ nem valódi. Az akkor már Advaita irányzat lenne. Pont ezért van a tanítás a szenvedés felszámolásáról, nem pedig a világ felszámolásáról. Hogy a nézés minősége változzék(ami meg csak a nezővel egyszerre tud változni, hiszen A tapasztaló maga a tapasztalás), ne a nézett világ. Mert egyszerűbb és járhatóbb út. Pont ez miatt van az útnak átalakító hatása. Az új nézőpont kialakítása csak a személyiség változásán kereszetül lehettséges. HA ez nem lenne, nem lenne megvilágosodás. Tehát ahogy látok, olyan vagyok. A látás a vanság. A látás módja a vanság minősége. Emiatt vannak tudattágító gyakorlatok, szerek, regulák a viselkedés szabályozására....

Mondok egy példát, de biztos ezerszer olvastad már. A sötét szobában heverő kötél, amit információ (fény) hiányában kígyónak lát a megfigyelő, s ehhez a tévképhez tapadva felhorgad a félelme. Azután kedves mester felcsapja a villanyt. S láss csodát, a dolog még mindig az ami, hiszen előtte is kötél volt, sőt a nézés sem változott, egyedül a manasz tágult ki a fény hatására, ami az új információ a történetben, s lett a tudás átfogóbb. Kígyü helyett kötél. Így űzi el egy Buddhista a félelmet (nem tudást). de erről szól a jóga is. Tehát a tiszta megismerés(személyessel nem szennyezett) eloszlatja a nem tudást(félelem). De ehhez vizsgálat kell. Ami adott esestben új információ megjelenését teszi szükségesse. Hiszen csak ez segíthet új megvilágításba helyezni a dolgokat. Olyan ember nincs, aki mindent tud.  Belép a lényeg megint, bővül az ismeret a nem ismert rovására.

Amit mondani akarok, az az, hogy nincsenek "más" módszerek. Mert a módszer is csak része a tudatnak, mint a villany. A vetített tévképzet miatt látszik másnak minden. Mint az étel és az íze. beszélni tudsz róla külön, de megtapasztalni legalább egyszer meg kell, hogy legyen róla valódi emléke a tudatnak. Enélkül csak elképzelései vannak.

Ha nem lehetne keverni a szemlélés módjait, akkor mindenki egyformán látna mindent, akkor nem lehetne tágítani a tudatot meditációban, hiszen ott lesz meg a tér a tiszta megismerésre, amire a racionalitásban gyakorta nincs idő. De mivel mindenki csak egy kis szeletét ismeri a "valóságnak" s ezek a szeletek a valóságnak más és más szeletei, teszik lehetővé, hogy nincs 2 egyforma személyiséggel rendelkező ember (most nem megyek bele a karmábam, mert az még 2 oldal). Nekem az a tudás nem hiteles, ami felületes, hit alapú, vagy csak türelmetlen és vagy nem lényeglátó. Az nem Buddhizmus. A buddhizmus, mint teljes rendszer nem felületes. A jóga sem az. A pszichológia ellenben fél rendszer, csak az irracionalitás egy szűk szeletével foglalkozik, de azt nagyon kibontja (adaptív tudattalan, kollektív tudattalan stb...) s pusztán gyakorlati, nem tartalmaz olyan elméletet, ami nem lett alátámasztva. Persze csak a tudat láthatatlan tartományai egy felszínes részével foglalkozik és korénstem teljes tudás. De így is oriási távlat.

Ha nincs válaszod a kérdésre, azt is elfogadom, de hogy lebulizod a dolgot, az világosan megmutatja, hogy mi zajlik le az elmédben. Illetve mi nem. Hiszen mindenki a személyiségéből reagál, mondhatni azzal reagál. Nem gondolod végig amit olvasol. Máskülönben nem söpörnél le tényeket az asztalról. A Pszichológia és a jóga tisztán gyakorlati rendszerek, minden lépcső amit használnak a gyakorlatban lett kidolgozva, ahol a rendszer kidolgozója saját bőrén gyakorolt. Azt nem mondom, hogy akármelyik rendszer is (ide értem a buddhizmust is) önmagában megvált. A megváltás tudati folyamat, a rendszer csak a térképet nyomja a kezedbe.  A jóga jóval idősebb mint a Buddhizmus. Ami megint csak egy módja a szemléletnek. Nem Hit kérdése. A Buddhizmusban nem hinni kell. A jógában nem hinni kell, a Hinduk sem hisznek a brahmanizmusban, hanem akiben felmerül a kutatás vágya, az elkezdi megismerni a bőrén a dolgokat. A hit a Lusták eszköze. A hit a tudatlanok fegyvere. Aki tud, annak nincs szüksége hitre. Persze itt belép a szibjektivitás a képbe.

Tényleg mit gondolsz Buddha tudata hogyan lett alkalmas a megvilágosodásra? Mert az ő korában nem volt Buddhizmus, csak szanhkja, brahmanizmus stb...  ? Az ő személyes ismeretei is csak ezeken a kereteken belül tudtak mozogni és következtetéseket levonni.

A módszerek mind ugyanazok, más névvel illetik ugyan a tudat rétegeit, de attól azok még ugyanannak a tudatnak ugyanazon rétegei. Más néven illetik a tudatrétegek megközelítési módjait, de azok attól még a tudatrétegek ugyanazon megközelítési módjai. Miért? Mert ha nem lennének azok, nem vezetnének el a tudat rétegeihez, illetve nem lenne hatása a terápiáknak. Az igazi tudatlanság a szűklátókörűség. Az az egyetlen ellensége a megismerésnek, No meg a figyelem hiánya akaraterő híján.


A jóga a tudat átformálásáról szól. Alapja ugyanaz a Szankhja filozófia, ami a Buddhizmus alapja. Mindkettő aszerint tárgyalja a fizikai aspektusát a világnak. Ez persze Ind filozófia, de az átfogó emberi tudatnak része.

Nem "kicsit jógázgat" az ember. Elfelejted az ahimszát.
Elárulok egy titkot, 1996 óta jógázom. Ami persze nem érdem, de a tiszta megismerés miatt talán szükség lehet erre az információra. S a Jóga számomra nem testgyakorlók köre. A pszichológia a hobbim volt sokáig. A buddhizmussal csak most ismerkedem. Nem látok különbséget.
A jóga egy pont annyira átfogó rendszer, mint a Buddhizmus. Nem gyakorlod egyiket sem, csak csiszolódsz a hozzá vezető úton. Akkor leszel Buddhista/Jógi ha megvilágosodsz.
 


Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #8 Dátum: 2013. Június 24. - 13:56:04 »
Kedves Nibbána :D
Csak egyetlen út van. Azon halad mindenki. A személyes út megfigyelésére használt módszerek pedig csupán eszközök az út vizsgálatára. Térkép.

Ami velem tőrténik csupán az, hogy több eszközöm van, mint egyetlen. Egyik sem üdvösebb. Nem jobb az egy, mint a több, nem jobb a több, mint az egy. Most így látom. Szélesebb ösvényen több tapasztalat áramlik be ugyan, de egyidőben több következtetés is vonódik le. Megterhelóbb? Minden bizonnyal. Kifizetődőbb? A végén kiderül :D ha látsz egy atomvillanást nyugatról, nos az talán én leszek :D
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 24. - 13:59:30 írta Elme-mező »

nibbana

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #9 Dátum: 2013. Június 24. - 14:41:58 »

Kedves Elme-mező:)Ok:)Ha látom szólok:)De először ugyis Te fogod megtudni:)Ám nem  atomvillanás lesz,hanem sok törekvés,gyakorlás,belátás,munka által lassan beérő gyümölcs:)Metta:)

nibbana

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #10 Dátum: 2013. Június 24. - 15:00:01 »
És természetesen-sok sikert:)Legyen könnyü utad:)Metta:)

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #11 Dátum: 2013. Június 24. - 16:43:49 »
 a mag soha nem látta még a virágot

sunjata

nibbana

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #12 Dátum: 2013. Június 24. - 17:55:07 »
Igy van.Igy is lehet mondani.Sem a lárva a pillangót.Komoly metamorfózison kell átmenni.Metta:)

arany lótusz

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #13 Dátum: 2013. Június 24. - 18:40:22 »
akkor is külön irányzatokat keversz össze, és másképp gondolkodik a hínajána is, másképp a jóga, mint ahogy másképp gondolkodik mindhárom buddhista irányzat is, és mások a meditációk is, szóval ebből lesz egy jó kis turmix, de legyen a te dolgod. sok sikert hozzá. :)
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 24. - 18:42:06 írta arany lótusz »

hop.pala

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #14 Dátum: 2013. Június 24. - 19:15:05 »
"Fordítsunk egyet a dolgon. Hol vannak a 21.századi Buddhák? "
Hol lennének.Ugyanazon a planétán ahol te vagy én vagyunk.