Szerző Téma: A megismerés  (Megtekintve 8923 alkalommal)

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #45 Dátum: 2013. Június 25. - 21:48:13 »
Drága Arany Lótusz.

Ez megint a lecke. Felmondod. De hogy vágod el a vágy gyökerét, ha nem pontos az ismereted a tudatról, mert csak olvasol róla (ez egyetlen burok, amiben realizálod az igazságot)? Nem mondtam azt, hogy azonosulok azzal, amit leírtam. Nem csak a Buddhizmusnak van kiútja szamszárából. A jóga kivezet szintén. 
Hiszen Patandzsali odaadta a kulcsot a 8 lépcsővel. Persze most lehet az a válaszod, hogy de a Nibbána (nem megbántva kedves Nibbánát), de az a helyzet, hogy nincs de. Nem tudod hogy mi az, legfeljebb beszélsz róla. Az meg kevés.

A legszebb az, amikor ignorálják a keresők a valóságot. Mi az univerzum, mármint a látható? Fény és hang. Persze ez belül van, mert a testben az érzékek által képeződik le az 5 burokban, de milyen érdekes, hogy ebben az illúzióban (belül kívül) 16 milliárd fényévre tudunk a mai műszereinkkel ellátni. Jó nagy test képeződik le az 5 burokban mi? Ha illúzió, akkor 16 milliárd éves, mivel a fény ennyi idő alatt tette meg ezt a távolságot. Ugye eisteini fizika (intuitív tudás) amilyen nagy, olyan idős. Minden nap egy nappal messzebbre látnak a távcsövek, mert a valóság a fizikai síkon ilyen ütemben tágul (kilégzés). Ezt a dharma törvényei garantáljál. Ezekkel a törvényekkel nem lehet elhatározás szintjén szembemenni. Mert az fájni fog. Szembe tudsz menni finomanyagi szinten meditációban, sőt ebbe bele is tudsz tágulni amikor elkezded lebontani az énhatárokat, de nem szűnt meg számodra az univerzum. MIért? Mert a karmád nem bontottad le. Anélkül nem tudsz feloldódni. A karma a kerítés. Muszály visszajönni. Szappanbuborék effektus. Kívül semmi, belül semmi, mégis valami. Fraktálfizika, kvantumfizika, térgeometria, emberi idegrendszer. Minden fizikai dolog az emberi tudat belső megoldatlanságainak a vetülete a fizikai síkon, ahol látja és dolgozni tud vele. Azért van a fizikai világ. Munkahely.

A kérdés az, miért tartod okoskodásnak azt, ami tényleges tapasztalatokon nyugszik. :D Mert a realitás tapasztalható. Nem azért mondom ezt, mert nem tudom azt, ha nincs tapasztaló, akkor nics mit tapasztalni., Nem Hüle vagyok :D, csak már eljutottam oda, hogy nem a mesékben hiszek, hanem a gyakorlati megvalósításnak.

Persze ezt hívhatod okoskodásnak, lehet te így látod, de ugyan kezdj már el olyanokkal is beszélgetni, akiknek a tapasztalata nem a tieidet támaszatják alá, mert hiszem, hogy arcul fog csapni a valóság. Menj el egy pszichiártiára ahol autistákkal küzdenek meg a sérült énhatárosokkal. Lesz meglepetés meglásd. Vagy menj el oda, ahol emberek leölik egymást politikai panelek parancsára. Nem lehetsz pejoratív azzal a ténnyel kapcsolatban, ami 7 milliárd embernek okoz szenvedést. Ezt a dolgot meg tanmesék nem oldják fel. Én még nem láttam embert akinél a tanmesék működnének.

Olyat láttam, hogy a kemény munkával módosult állapotokban átírva a tudatelőttest megváltozott viselkedéssel javítanak a rászorulók életminőségén. Láttam lokális szintű csodákat. Chestohowában nem is egyet, tolokócsival mennek az emberek a fekete madonnához. Emellett rengeteg személyes tapasztalatom van a pránával, chi kunggal, reikivel, tudatalattival, analógiás és szimbolikus megéléssel.. persze ez nem érdem, csak mondom, amiről beszélek, azt nyögi mindenki.

A tudat alatti nem csak illúzió. Te is naponta szembesülsz vele. Azért születsz le, hogy azzal dolgozz. De mivel ez a munka nehéz, mivel csak a lenyomatát látod a fizikai síkon, ezért okos elődeink, pl A rishi-bácsik rájöttek, hogyan lehet ezekhez hozzáférni. Ezért hozták létre a tudat térképét és a tantrikus meg jógikus személyiségmodellt, ami tárgyalja az elme működését és kiutat mutat. Vagy te azt hiszed a régiek totál idióták voltak s Buddha bácsi találta ki a tutit? :D
Mit gondolsz Buddha honnan találta ki, hogy meg kéne állítani ezt a szamszára izét? Ezért kérdeztem korábban. Hol vannak a buddhizmustól realizáltak? Tanítók meg guruk vannak, irányzatok örökösei vannak, a tudást őrzik, gyakorolják, de nincsenek realizáltak. Ha lennének, tudnál róla. Az átírná az emberiség történelmét megint.

Mert szembesülsz vele te is mindennapi rutinéleted során, legfeljebb továbbra sem veszel róla tudomást. Persze a te dolgod. Azt is mondtam, hogy a 4 véda eredetileg egy, ahol a figyelő egyben van a megfigyelttel, ahogy most is így van, hiszen tulajdonképpen az a test, hiszen benned zajlik minden, a testet szenzorként használva megfigyelsz. Ez megkerülhetetlen. Letagadhatatlan. Ettől legfeljebb csak el tudsz távolodni, de az nem megvilágosodás, mert az attól még ott van.

Leülsz kiüresedsz, elmeditálgatsz. ÉS? Mi változik, egyszer csak vissze kell jönni, fel kell kelni oszt le köll vinni a szemetet, vagy a kutyát, vagy másnap meló. Vagy teszed a darmát, legyen az bármi is amire a személyes karma irányít. Hol marad a realizálás, ezek mind a szamszára dolgai. Még a szent irat, amit olvasol az is a szamszára része minden általa felmerült gondolatot a szamszára része. Nibbánáról nics benne szó, csak az oda vezető útról. Oka van hatása van. Része a forgatagnak. A szamszára figyelmen kívül hagyása olyan önprogramozással, mint hogy nincs szamszára, meg hogy én nem vagyok én, vagy hogy minden illúzió, nos az álmodozás. Mert mindig lesz különbség. Te és a világ. Ez egy nem egyszerű történet. :D

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #46 Dátum: 2013. Június 25. - 22:09:28 »
Idézet
nem csak elolvasni kell. a tanítást, a Dhammát, azt, amit meditáció közben tapasztalsz, mind át kell fektetned a hétköznapi életedbe. nem csak meditáció közben kell meditálni, hanem mindenütt. légy éber. legalább a világi gyakorlóknak szóló öt fogadalmat próbáld meg betartani folyamatosan. emellett a nemes nyolcrétű ösvényt is. légy külső megfigyelő. figyeld, ahogy folynak a dolgok, ahogy jönnek, és mennek, de te ne avatkozz bele. vizsgáld a jelenségeket: megjelennek, eltűnnek, de neked semmi közöd hozzájuk. mivel nem vagy senki. vizsgáld meg magad, amikor nyugtalan vagy, vizsgáld magad, amikor valami után sóvárogni kezdesz, rengetegszer vizsgáld magad. ki vagy te? ki az, aki nyugtalan, ki az aki sóvárog, ki az, akivel történik az adott dolog, ki az, aki ott van, ki a megfigyelő? van ott valaki? hogyan lenne ott bárki is? hiszen minden csak megjelenik és elmúlik.

Ez nem újdonság, de amint megpróbálsz éber lenni, nem fog sikerülni. Mert ez elmélet. A gyakorlat nem ott jön ki, hogy sétálok, megnézek dolgokat s konstatálom mit érzek, megfigyelem s felismerem mert ezek nem közvetlen karma, hanem érzékelée a karmikus mintáknak az 5 burokban. A karma az az, amit meg kell oldani, amikor eljön az ideje. lappangó karmákkal van tele a tudat. Szamszkárák. Mert kiélezett helyzetben a külső megfigyelő hoppsz, már nincs is... s marad a régi minta. Minél erősebb a megfigyelés, annál erősebb a próba, amit ki kell állnia. Mindig küzdelem. Mindig őrizni kell a rést.
De az kognitív könyörgöm..... s itt van az eb eltemetve. Miután minden része a tudatnak egy, így a ami bent az kint. MInden megélhető a kognitív szinten, amit már megéltél az altudatban. De ahhoz meg kell élni az altudatban, azt a tapasztalatot át kell hozni. Amíg el nem fogy az altudat tartalma.

A tanú tudatosságát kialakítani nem bonyolult, az kognitív elme tevékenység. Általam megfigyelődik a cselekvésem Bárki megtanulja 2 hét alatt, aki következetes meg gyakorol. Sőt tovább megyek, meditációval ezt a tanút fel lehet edzeni.... nade amikor a karma szele felkap, akkor csak a szamádi áthozott energiája segít, nincs tanú, mert a sodrás elviszi a tudat tudatos részés a program ccselekszik és az érzelmi szint adja az erőt, pl családenergetikai mező.

Az a helyzet, hogy a meditációs állapototban megélt állapotokat egy az egyben át kell hozni és tudatossággal kel megélni. Csak az a megvilágosodás útja. Ahol az irracionális történik meg a racionalitásban, de a tapasztalat persze belső. A kognitív önmegfigyelés viszont nem irracionális. Az racionális tudat. Okos, de hétköznapi tudat. A megvilágosodástól messze, mint Makó Jeruzsálemtől. :D  Türelmes kognitív elme. Semmi több.

http://sunrise.sote.hu/htsz/foris.htm
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 25. - 22:38:09 írta Elme-mező »

arany lótusz

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #47 Dátum: 2013. Június 26. - 05:03:59 »
sztem meg az a helyzet h amit leírtam, azokat te mint ahogy írtad álmodozásnak és elméletnek nevezed, holott tapasztalattá kéne h válljon. nos te szeretnél foglalkozni a buddhizmussal és azt gyakorolni. de az úgy nem fog menni h folyamatosan ellentmondasz a tanításoknak, és álmodozásnak és elméletnek nevezed őket. a buddhista gyakorlás bizonyosság és tapasztalat, nem álmodozás és elmélet meg olvasgatás. mi magunk tapasztaljuk meg az éntelenséget, az állandótlanságot, és nem elhisszük meg olvassuk meg álmodozunk róla. sajnálom h te ezt nem tudod elfogadni. de ilyen hozzállással semmi közöd nem lesz a buddhizmushoz. amíg neked a Buddha tanításai álmodozás és mese, és elmélet, nem pedig át van fektetve a hétköznapjaidba, addig semmi közöd nincs a valódi buddhizmushoz.

drámázás?? miféle drámázás? ritkán drámázok. derűs vagyok, nyugodt vagyok, kevés vágyam van, keveset hajkurászom a világi élvezeteket, és ha kibillenek, akkor vizsgálódok, ha nyugtalan vagyok, akkor tudomásol veszem h nincs itt senki, és semmi aki nyugtalan legyen. ennek hatására meglepően hamar megszűnik a nyugtalanság, és visszatér az egykedvű öröm. mert ahogy egyre többet gyakorlod a külső megfigyelőt, úgy egyre nagyobb teret nyersz. de hát ez neked elmélet, meg álmodozás.
a test: nem én vagyok, állandótlan
a tudat: nem én vagyok, állandótlan
a világ: nem én vagyok, állandótlan
minden állandótlan, éntelen, szenvedésteli. nincs megfigyelő.

karmázgass, meg tudatozz tovább, ahelyett h ezek elengedését gyakorolnád, és elcsöndesednél. az h beszippantod az egész univerzumot, szert akarsz tenni univerziális tudásra, tanulmányozgatod tovább a különféle indiai vallásokat, okosságokat gyártasz, az minden lesz, csak nem elengedés. mi ugyanis az elengedést gyakoroljuk, meg a dzshánákat, szamathát és vipasszanát, külső megfigyelők próbálunk lenni, ami egyre jobban megy, ha folyton gyakorlod, és ezáltal egyre nagyobb teret nyerünk, és végül a dzshánák után jön a nirodha, ami a megszűntetés. és aztán jön a nibbána. ezzel szemben te az egész univerzumot meg akarod fejteni. hát hajrá. jó kis "buddhizmus" lesz. bonyolítsd túl az egyenes utat labirintussá. legalább azt ne mondd h te buddhizmust gyakorolsz. mert nem túl sok közöd van hozzá. csáó

csendben száll a sas az égen,
lótusz szirmok szállnak a szélben.
a hegyek orma magába zárja
átöleli mély csendessége.

halott virágok hevernek a mélyben,
a sas száll szabadon az égen.
semmi sem valami, nincs önvaló,
egyre tovább száll és száll.

nem érdekli a halott virágok bűze,
zivatar, árvíz, hegyomlás, villámlás,
semmi sem az ő énje.
nem ő az, aki bajba kerül.

kihal a vágy az érdeklődés felé,
nem érdeklik a világ titkai,
mert önmagában elcsöndesedett.
kihal a vágy, egyre csak kihal.
/nem idéztem sehonnan/
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 26. - 09:04:45 írta arany lótusz »

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #48 Dátum: 2013. Június 26. - 10:13:09 »
Összekevered a frissen szerzett nyugalmadat a megvilágosodással.....   s még én álmodozom :D   
Az sem biztos, hogy Buddha az volt, aki. Van egy szerzetesekből és világiakból álló csoport, nevezzük őket buddhistáknak, követik a "nagy" tanítót, pont mint ahogyan a keresztények követik "jézust", de ezek koncepciók arra, hogyan kellene. Mindenki megy felé, de senki sincs ott. Minden dogmarendszernek van egy központi figurája, aki a kép aki vagy ami felé törekszik a gyakorló. De ez nem AZ. De pont ilyen a zsidók vallása akik kaparnak adam kadmon után, vagy a muszlimon meg az ő mohamedjük. EZek egyike másika nem is bizto, hogy valódi ember volt. Ezek csak kulcsok a megoldáshoz. Fele hit, fele kaparás. De megint csak nem az. Hiszen nem tudhatod. Senki sem tudja. MIndenki csak sejti. Sci fi...  Rávetítenek egy ideát az útra meg a célra s azt követik, azt hívják tanításoknak....

:D  Kb akkor fogunk megvilágosodni, ha átmegyünk a fénysebességen, mert kb azzal analóg...
Szeretni kell, oszt jóvan... ne magad, másokat. Adj, ne akarj kapni... most totál mindegy milyen koncepció szerint szeretsz, éntelenül, vagy istennek feladva, vagy azt hiszed nincs....  ezek mind a főtérre vezetnek, s az is biztos, hogy nincs kizárolagosság, pont ez miatt függ a megvilágosodás az embertől, nem az úttól....

nem karmázgatok, akármilyen hihetetlen is, csak utánajártam a dolognak s végiggondoltam összevetve a tapasztalataimmal a tudattalanról. Neked ez biztos marhaság, de hát a szűk látókör mindenkinek jár :D Hiszen te is benne jársz nyakig a sajátodban, csak ignorálod. Buddha biztos mondta ne járj utána az igazságnak.... Az igazságot meg kell előbb ismerni, hogy maradék nélkül el tudd engedni. Az érem mindkét oldalát fel kell ismerni. Nincs más út. Nem azonosulni kell vele, nem választani, de ha csak figyelmen kívül hagyod, az nem vezet sehová. Vak leszel a saját sorsodra, mert azt hiszed már nincs....
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 26. - 10:21:16 írta Elme-mező »

arany lótusz

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #49 Dátum: 2013. Június 26. - 13:29:13 »
hát gondold ezt, engem nem hat meg. nyilván Buddha tanításait és útmutatásait követik a buddhisták és nem az Elme mező okosságait, mivel a Buddha volt az aki megvilágosodott, és nem az Elme mező aki összekever egy rakás vallást. neked nem túl sok közöd van a buddhizmushoz. sőt..... további kellemes időtöltést a fórumon, jó és sikeres gyakorlást. szevasz. itt idegesíted magadat az írásaimra reagálva, tudom és érzem h folyton nyugtalankodsz itt a folyamatos elégedetlenséged miatt, mert te semmivel se vagy elégedett: a saját tudásoddal sem, hiába játszod a janit h te mennyit mindent tudsz. az idegesség meglátszik az írásodon és az érzelemjeleken, amiket használsz, mi komoly témákról beszéltünk, de te mégis ezt a jelet :D irogattad, ami idegességre és zavarra utal, meg a "drága" kifejezéseken is meglátszik az idegesség, amiket használsz. inkább el kellene csöndesedni, az elengedést, a csöndességet gyakorolni, csendesen vizsgálódni, és egyszerre csak egy úton járni, nem pedig minden, az univerzumban fellelhető összes tudást beszippanatani. na mindegy, szevasz.
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 27. - 09:46:22 írta arany lótusz »

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #50 Dátum: 2013. Június 27. - 14:14:32 »
Idézet
engem nem hat meg

Ki az az engem ?  :D

Idézet
az Elme mező aki összekever egy rakás vallást

Nem kevertem, összehasonlítottam....  :D

Idézet
nem túl sok közöd van a buddhizmushoz

Sosem mondtam, hogy van :D

Idézet
itt idegesíted magadat az írásaimra reagálva, tudom és érzem h folyton nyugtalankodsz itt a folyamatos elégedetlenséged miatt, mert te semmivel se vagy elégedett: a saját tudásoddal sem, hiába játszod a janit h te mennyit mindent tudsz. az idegesség meglátszik az írásodon és az érzelemjeleken, amiket használsz, mi komoly témákról beszéltünk, de te mégis ezt a jelet  irogattad, ami idegességre és zavarra utal,

Na ez egy rakás koncepció, amit gondolsz, de nem tudsz. Azt mondod érzem...  ki is érzi már megint?

Összekevered a logikai utakat és kérdésfeltevéseket az elégedetlenséggel.

Janit?  Te mi mindent ki nem vetítesz magad köré drága arany Lótusz :D

Érzelemjelek: A fórum szerves részei, attól teljesen függetlenek, hogy te miket látsz bele. A mosoly jelentése a mosoly jel. Nem pedig az idegesség jelentése a mosoly jel. Az azért elég logikus nem? :D

Pejoratívnak tűnsz.

Elhatárolódsz másoktól, s "Janiságról" beszélsz. Ezeket az érzéseket velem kapcsolatban is csak a te elméd generálja, nem is lehet másként, hiszen nem ismersz. Az összes érzésded ugyanis te vagy. Pont erről szól a dal, a rejtett szamszkárák arra várnak, hogy a felszínre kerüljenek, s ott kell őrt állnod, hogy semlegesítsd azokat a nemes 8 ösvény segítségével. Dehát mit is magyarázom neked, hiszen te gyakorlod a buddhizmust, nem én ...

Nem is értem miért jelent neked egy mosoly jel idegességet meg zavarodottságot. Hogyan láthatod másnak a valóságot, mint ami?


Vigyázz, MAYA veszély...   
« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 27. - 14:21:42 írta Elme-mező »

nibbana

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #51 Dátum: 2013. Június 27. - 17:11:52 »
Egyszer Buddhát megkereste egy Filozófus.
Buddha, rengeteg kérdésem van hozzád, ezek alapján biztosan látni fogod, hogy a tanaid egy fabatkát se érnek.
Rendben van válaszolok rájuk, de egy feltétellel.
Fél évet élj mellettem csinálj mindent úgy ahogy én, kísérj el mindenhová.
Ha ezt megteszed válaszok az összes kérdésedre.
Le is telik a fél év s ezután mondja Buddha, had halljam azokat a kérdéseket.
Mire a filozófus: …. pedig esküszöm a 3. hónapnál még voltak!!!

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #52 Dátum: 2013. Június 29. - 01:02:29 »
Nibbána. Ez hogy jött ide? Mármint a filozófusos mese...?

hop.pala

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #53 Dátum: 2013. Június 29. - 03:32:06 »
    "Fordítsunk egyet a dolgon. Hol vannak a 21.századi Buddhák? "
    Hol lennének.Ugyanazon a planétán ahol te vagy én vagyunk.


"Mutasd.. mesélj róla"
Mit mutassak?Most "él" a Tan,van Dharma a földön,ez azért van mert most vannak "lenn" is Buddhák.A tan nem a Tan,illetve csak annyiban hogy a tan vagyis az irott buddhista irományok és az ehhez kapcsolható gyakorlatok amik nincsenek leirva együtt mondható a Tannak.A megértés nem fogalmi,ha ezt szem előtt tartjuk akkor akár az irott tan is azzá válhat aminek lennie kell,Tanná.Ez egyben válasz arra is amiről irtok hogy a tan a valóság-e vagy nem.
Vagy másképpen hogy valóságos vagy nem az:

" A távolról látott forma
Közelről pontosan látszik,
Ha víz lenne a délibáb,
Közelről miért nem annak látszik?

53.

A közelben levők nem olyannak látják a világot,
Mint azok, akik távol vannak tőle;
Számukra nem bír jelleggel,
Délibáb csupán.

54.

Ahogyan víznek látszik, de nem víz,
És nem valóságos a délibáb,
Úgyanúgy énnek látszik, de nem én,
És nem valóságosak a halmazok.

55.

Balga az, aki a délibábot
Víznek vélve odamegy,
Majd ott megállapítja:
"Nincs víz." [17]

56.

Balga hát, ki létezőnek
Vagy nemlétezőnek tartja
A délibábszerű világot;
S a balga nem szabadul. "
Nagarjuna

Elme-mező

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 63
    • Profil megtekintése
Re:A megismerés
« Válasz #54 Dátum: 2013. Június 29. - 10:19:52 »
Kedves hop.pala .

Ez filozófia, elmemunka a valóságon. Értem mit akarsz mondani. A tan mindig volt, mindig lesz. Buddha és elődei nem kitalálták, csak annyira közel jutottak a végállapothoz, hogy rajtuk keresztül átszűrődtek azok a dharmikus igazságok, amiket a racionalitásba sikeresen áthoztak s tanítottak. Hiszen a tan csak az emberi tudatban jelenik meg tanként, a farkasban csak a 4 késztetés formályában jelenik meg. Ő megcselekszi azt a dharmát, amin mi elpolemizálunk. Ezért csak az emberlétben lehet ténylegesen fejlődni, a többiben csak megélni lehet.

Van egy nagy akadálya a tanításoknak. Amikor ovasod koránt sem biztos, hogy ugyanazzal a jelentéstartalommal ruházol fel tanításokat, mint amit eredetileg leírtak a tanításban szereplő szavakkal. Más szóval, a jelentés egyik másik, olykor több dimenziója láthatatlanná vált a jelenkor ovasói számára, kifakult. A mai tudatban más dolgok hozzáférhetők. Nem ugyanaz lapul a kolektív tudattalanban sem, amire meg a személyes tudattalan támaszkodik. 

Ezt persze racionálisan úgy lehet megfogalmazni, hogy a tanítás nem a ma emberének íródott. Nem azt mondom ezzel, hogy nem igaz a tanítás, persze hogy igaz, hiszen a dharma mély igazságait tartalmazza, ahol már nincs választási lehetőség. A gond az értelmezéssel van. Hogyan viszonyul az az egyén a dharma mély igazságaihoz, aki egyébként nem éber a tudatelőttesben lapuló leszakított részeire, amik ez miatt láthatatlan asszociációk mentén eleve cenzúráznak, s bizonyos dolgokat nem is engednek láttatni. Vagyis engedik, de a levont következtetés is a látás minőségéből fog fakadni, azaz a tanítónál(látással befogadott tudás) nem fog többet tudni a tanítvány(levont konzekvenciák). Ez a sekély megértés azután sekély következtetésekhez vezet. Nem lesz tiszta a megismerés, mert szennyezi a személyes, az amit igaznak hiszek, szembenáll azzal, ami tényleg van. Magyarul megmarad az a belsp konfliktus, amit a megvilágosodás (tényleges) eloszlatna.

 A megértés persze nem fogalmi, hiszen az filozófia. A megértés maga a megélés, csak az emberi tudatban így jelenik meg. A Dharma igazságait meg kell élni (minősítés nélküli vanság). Csak a megélés a valós, ezért nem lehet fejlődni az "Én-tudat" kikerülésével, mert a tanulási folyamatra szükség van egy tapasztalati térre, ahol a tan tudatosul. Ez meg a racionális tudat, amivel a hétköznapok objektumai között mozogsz. Ez a megélt valóság. Mennyit realizálsz (tényleges meghaladás)? Mert az nem ugyanaz azzal, hogy mennyit hiszel(filozófia) a realitásról.

Ez tágul minden felismeréssel s így jut az emberfia közelebb a végsőhöz. De ahhoz meg kell haladni az árnyékot. De mivel a vanság üresség, ezért abban csak tükröződik a világ, aminek része a test is a maga meg nem haladott konfliktusaival, amik meg a testi érzelmekben képeződnek le. Amire meg felhorgad a gondolat. Ami szüli a belső konfliktusokat. A személyiségnek ugyanis van egy magja, ami akkor sem mozdul el, ha meditálsz. Akármilyen mélyre is jutsz, a személyiség magja ott tart azon a szinten, ahol a korábbi személyiségfejlődésedben esetleg elvétetted a lépést. Ezek jelennek meg a tudatban fixációk, és elfolytások formájában, s jelzik a tudatnak (érzelmeken keresztül), hogy a személyiség egy része le van maradva a fejlődésben. Mindenkinek vannak elfojtásai. Ezeket pedig, mivel nem tudott tartományban vannak s csak a hatásukkal szembesülsz, tudatosítani kell. A kérdés nem az, hogy kell-e, hanem hogyan tegyem. Ez a tényleges karma. Rőgzült szokásrendszer. Ezen nem jutsz át filozófiával.

Javaslom a Wilber féle személyiségmodell legalább egyszeri elolvasását, csak a tisztánlátás végett.

http://www.youtube.com/watch?v=PUMp4Qvxrzw

Magyarul buddha rá kell álljon freud vállára ahhoz, hogy elérje a ténylegest. Ha a kereső nem tölti fel a múlt helytelen megélései miatt kialakult hiányállapotait, csak álom a spirituális úton való járás, nem egyéb, mint fals önprogramozás.

ráfestesz a rozsdára.... anélkül, hogy előbb megtisztítanád a felületet. Utána, ha a test összes burka tiszta, akkor megindul a tényleges fejlődés, de az elfojtásban leragadt személyiség potenciál visszaszerzése nélkül megreked a folyamat.

http://integralonismeret.hu/cikkek/irasok

http://integrallife.com/loft-series/five-reasons-youre-not-enlightened

« Utoljára szerkesztve: 2013. Június 29. - 11:52:39 írta Elme-mező »

hop.pala

  • Vendég
Re:A megismerés
« Válasz #55 Dátum: 2013. Június 29. - 18:18:07 »
Van pár gondolat amivel egyetértek,csak a Freudos hasonlattal nem.Buddhának nem kell ráállni Freud vállára.Freud és a buddhizmus között semmiféle kapcsolat nincs mert Freud csak a szamszarában turkál.Freud azt kutatja amitel kell tüntetni a buddhizmusban.Mivel a Tan,a Dharma nem is racionális,hanem mint irtam nem fogalmi de nem is irracionális.Itt nem csak egyszerüen tudattágulásról van szó,mert akkor az énedről beszélsz.Még akkor is arról beszélsz ha azon gondolkozol hogy a világ véges vagy végtelen.