Szerző Téma: Brahmadzsála szutta 4 alap  (Megtekintve 1490 alkalommal)

Natália

  • Érdeklődő
  • *
  • Hozzászólások: 3
    • Profil megtekintése
Brahmadzsála szutta 4 alap
« Dátum: 2015. December 09. - 18:11:28 »
Astus!

Nem tudom hogy lehet új bejegyzést tenni és új kérdést feltenni, ezért írok ide.

A következő remélhetőleg téves dolgot vettem  észre  a Brhamajala szuttában. Az örökkévalóság hívei - ahogy aztán mások is - négy féle alapon állhatnak. Na és ebből az első három az, hogy figyelembe veszik az előző életeken át történő vándorlást és kijelentik, hogy az én és a világ mégis ugyanaz majd negyedik alapra helyezkedők egyszerűen tudják hogy egy így van. Nem látom a refrén szerűen visszatérő 4 féle alapot, és hát legfeljebb is csak kettőt. Aztán a vég nélküli csűrés csavarás hívei is 4 féle alapon vannak de abból 3 között elég nehéz különbséget tenni hiszen mind a különbözőnek tekintendő 3 -nak éppen az az alapja, hogy nem érti és a kínos szituációkat elkerülendő nem foglal állást, a 4. alapon állók meg egyszerűen ostobák.

És akkor most tovább nem olvastam. Vannak persze szép részek ahol a négy alap világosan négy alap.

Jó kis szőrszálhasogatás ez persze de tehát hogy jön ki a 4 alap szerinted?       

Astus

  • Adminisztrátor
  • Arhat
  • *****
  • Hozzászólások: 737
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka
Re:Brahmadzsála szutta 4 alap
« Válasz #1 Dátum: 2015. December 20. - 00:07:31 »
Az örökkévalóság kapcsán úgy négyféle, hogy a meditáción alapuló visszaemlékezés három fajtáját - vagy mondhatni erősségét, mivel egyre nagyobb időt fednek át - írja le, illetve azt, aki mindezt következtetés útján vallja. Ez négy mód. De persze leszűkíthető kettőre is, hogy lehet belső élmény és lehet következtetés útján vallani az én és a világ örökkévalóságát.

A csűrés-csavarás esetében a négy ok: félelem a hamis állítástól, félelem a megtapadástól, félelem a keresztkérdésektől, ostobaság (vagy akár azt is mondhatjuk, hogy félelem attól, hogy ostobának nézik). Igaz, hogy mindegyik azért beszél össze-vissza, mert nincs biztos tudása - mivel ha lenne, akkor valamelyik szélsőséges nézethez ragaszkodna - de a reakciók a bizonytalanságra különfélék, avagy mindegyik félelem, de különböző dolgoktól félnek.