Szerző Téma: Meditációs alapok  (Megtekintve 50627 alkalommal)

Beginner

• Érdeklődő
  • *
    • Profil megtekintése
Meditációs alapok
« Dátum: 2010. November 17. - 13:34:04 »
Sziasztok!

Teljesen kezdő vagyok a témában, bár néhány előadáson már részt vettem, és 1-2 könyvet is olvastam a buddhizmussal kapcsolatban.

az lenne a kérdésem, hogy milyen meditációval érdemes kezdeni, kell-e közben mantrázni (ha igen, számít -e hogy hangosan, vagy magamban teszem, és használok -e hozzá mala-t) vagy ezek csak külsőségek, nincs hatással a meditáció eredményére?

egyáltalán mi az első lépés? kicsit összezavarodtam abban, hogy a 4 alapgyakorlat közül mivel kellene kezdeni, számít-e a sorrend, stb.stb.

kinyomtattam sok hasznos irományt, amit itt találtam, hálás köszönet érte mindenkinek, aki feltette!!! :) bőven van mit "tanulnom" még.

keresek egy könyvet is, amit egy másik könyvben ajánlottak, amit olvastam. azt hiszem dr. Hetényi (?) az írója, vagy fordítója, és a címe Tibeti jóga, titkos tanítások. állítólag ebben rengeteg hasznos leírás van, amiből sokat lehet tanulni, gyakorlati tanácsokkal együtt.
ha esetleg valaki tudja hol lehet hozzájutni, megköszönném.

B.

Semleges

• Szakridágámi
  • **
    • Profil megtekintése
Re:Meditációs alapok
« Válasz #1 Dátum: 2010. November 17. - 14:26:19 »
Beginner:
Konkrétan EZ alapján kezdtem el meditálni minden egyéb előismeret nélkül. Szerintem te is megpróbálhatod.

Semleges

• Szakridágámi
  • **
    • Profil megtekintése
« Válasz #2 Dátum: 2010. November 17. - 14:34:38 »
Most látom, hogy ez volt az első hozzászólásod. Üdvözöllek itt :)
Egyébként én is erősen kezdő szinten vagyok, de várhatóan haladóbbak is adnak majd tanácsot :)

Mindenesetre én nem mantrázok csak ülök csukott szemmel és címkézek, ahogy a leírásban szerepel.

Az ülés módját célszerű valakitől megtanulnod vagy ellesned, hogy ne emiatt add fel.

Astus

• Adminisztrátor
  • Arhat
    • Profil megtekintése
    • Lelketlen Béka